نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو آزاد شد

© Photo / IRNAنفتکش انگلیسی استنا ایمپرو آزاد شد
نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو آزاد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراحل حقوقی آزادی نفتکش انگلیسی به پایان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اسکای نیوزالعربیه»، مقامات ایرانی نفتکش استنا ایمپرو بریتانیا را آزاد کردند. این نفتکش در تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران توقیف شده بود.

علی ربیعی نماینده دولت ایران اعلام نمود که روند حقوقی آزادی نفتکش بریتانیایی به پایان رسیده است. اما نگفت چه زمانی نفتکش سواحل ایران را ترک خواهد کرد.

اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام نمود که نفتکش استنا ایمپرو در آینده نزدیک مطابق با تصمیم دادگاه آزاد خواهد شد.

 در پی صدور حکم رفع توقیف نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو»به زودی این شناور پس از گذشت 65 روز، دریاروی خود را از لنگرگاه بندرعباس به سمت آب‌های بین المللی آغاز می‌کند.

منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند - اسپوتنیک ایران
دادگاه ایرانی، سرنوشت کشتی استنا ایمپرو را تعیین می کند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه اظهار کرد که اگر چه مراحل قانونی خروج این نفتکش از آب‌های ایران در حال انجام است، اما پرونده حقوقی رسیدگی به تخلفات آن در مراجع قضایی ایران، همچنان باز است.

نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو روز 19 ژوئیه هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

اریک هانل مدیر عامل شرکت استنا بالک گفت: ما امروز صبح مطلع شدیم که به احتمال زیاد ایران تا چند ساعت آینده نفتکش ایمپرو را آزاد خواهد کرد.

 قبل از توقیف نفتکش استنا ایمپرو نیروی دریایی سلطنتی انگلیس هم یک سوپر نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های جبل الطارق توقیف کرده بود که این نفتکش در روز 15 اوت رفع توقیف شد و حرکت کرد.

پس از آزادی نفتکش حامل نفت ایران، ایران گفت که به روند قضایی برای آزاد شدن نفتکش استنا ایمپرو سرعت می‌بخشد. شرکت استنا بالک طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که بر اساس اطلاعاتی که امروز صبح به دست ما رسیده است به نظر می‌رسد که نفتکش استنا ایمپرو طی چند ساعت آینده آزاد خواهد شد.

ما بر این باوریم که تصمیم سیاسی برای آزادی این نفتکش اتخاذ شده است. امیدواریم طی چند ساعت آینده مشکل حل شود و شاهد خروج این نفتکش از آب‌های سرزمینی ایران باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала