اتهامات نخست وزیر پیشین لبنان علیه ایران

© AP Photoاتهامات نخست وزیر پیشین لبنان علیه ایران
اتهامات نخست وزیر پیشین لبنان علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر سابق لبنان طی سخنانی ضمن متهم کردن ایران به دخالت به در حمله به تاسیسات نفتی عربستان به انتقاد از دیبر کل حزب الله پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، فواد سنیوره، نخست وزیر پیشین لبنان گفت: در حالی روز ملی عربستان فرا رسیده که «امنیت و ثبات این کشور مورد تجاوز بی‌رحمانه ایران» قرار گرفته است. این اقدام به شدت محکوم است و از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای دوست دعوت می‌شود برای جلوگیری از این تجاوز بسیج شوند.

رهبر حزب الله: ایران می‌تواند عربستان و امارات را نابود کند  - اسپوتنیک ایران
رهبر حزب الله: ایران می‌تواند عربستان و امارات را نابود کند

وی در ادامه افزود: این رفتار تروریستی ایران از تمام حد و مرزها فراتر رفته و نزدیک است که این حمله ایران شبیه حمله دشمن اسرائیلی به فلسطین و بلاد عرب شود. این تجاوز مکرر ایران به استقلال، حاکمیت، آزادی، امنیت و ثبات بیش از یک کشور عربی ضربه زده است.

سنیوره گفت: آنچه قابل توجه و نیز محکوم کردن است حمایت دبیرکل حزب‌الله از ایران در تجاوزش و نیز ادامه این هجمه به عربستان است؛ این رفتار وی مستمر و ثابت است و به بر هم زدن ثبات ملی، امنیتی، اقتصادی و مالی لبنان منجر می‌شود.

شایان ذکر است که در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала