بازسازی آرامکو ماهها وقت می برد

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEپالایشگاه آرامکو عربستان سعودی
پالایشگاه آرامکو عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت های خارجی برای کمک به بازسازی آرامکو عربستان سعودی داوطلب شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « وال استریت ژورنال»، برای احیای کار و بازسازی پالایشگاه «آرامکو» عربستان سعودی ماهها  وقت لازم خواهد بود.

به گفته نماینده «آرامکو»، این شرکت نامه های زیادی از شرکت های خارجی، ازجمله «جنرال الکتریک» با پیشنهاد کمک دریافت کرده است. شایان ذکر است که قیمت این خدمات ممکن است سر به صدها میلیون دلار بزند.

منبعی در دولت عربستان در رابطه با بازسازی «آرامکو» گفت:«ما هنوز در جستجوی جزئیاتی هستیم، زیرا همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست».

کاساچوف: عربستان باید متوجه اقدامات مخرب آمریکا شود - اسپوتنیک ایران
کاساچوف: عربستان باید متوجه اقدامات مخرب آمریکا شود

پیشتر نشریه ژاپنی با استناد به منبع خبری گزارش داده بود که «آرامکو» عربستان به شرکت نفت JXTG Nippon Oil & Energy ژاپن اطلاع داده بود که تغییراتی در تحویل سوخت رخ خواهد داد. ریاض بدون هرگونه توضیحی در رابطه با علت این تصمیم ، از ماه اکتبر نفت سنگین و نیمه سنگین را جایگزین نفت سبک خواهد کرد.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت و دومین کشور تولیدکننده  نفت در جهان است. پس از حمله به تأسیسات نفتی آن توسط پهپادها، تولید آن کشور کاهش یافت. حوثی های یمن مسئولیت حمله به عربستان را به عهده گرفتند.

پس از بمبارن آتش‌سوزی بروز کرد که توانستند آن را خاموش کنند.  تا کارهای بازسازی جریان دارند، عربستان سعودی قصد دارد از ذخایر نفتی خود استفاده کند.  اما کاهش تولید نفت به مقدار 5 میلیون و 700 هزار بشکه در روز بر بازار نفت تأثیر خواهد گذاشت. عربستان سعودی روز 16 ماه سپتامبر اعلام کرد استخراج حدود 2 میلیون بشکه در روز احیا خواهد شد.

آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان برای استفاده از ذخیره استراتژیک نفت خود در صورت ضرورت ابراز آمادگی کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала