اعتراضات در اندونزی به خشونت کشیده شد

© AFP 2023 / Stringerاعتراضات در اندونزی به خشونت کشیده شد
اعتراضات در اندونزی به خشونت کشیده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان اعتراضات به تبعیض قومی و نژادی در اندونزی 20 نفر کشته و 65 نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه در شهر وامنا در یکی از استان های پاپوا در شرق اندونزی، در اعتراض به تبعیض قومیتی و نژادی علیه دانشجویان در چند استان دیگر این کشور همزمان اعتراضات و شورش های جدیدی با آتش زدن ساختمان های دولتی آغاز شد.

براساس اعلام مقامات شهری، 16 نفر در جریان این شورش کشته شدند. سخنگوی ارتش، اکو داریانتو گفت: اکثر آنها به علت آتش سوزی جان باختند.
این آژانس می نویسد که چهار نفر دیگر در شهر جیاپورا کشته شدند و درگیری هایی بین تظاهرکنندگان و مقامات دولتی و پلیس وجود آمد.
علاوه بر این، در جریان اعتراضات روز دوشنبه ، 65 نفر مجروح شدند و در مجموع حدود 300 نفر توسط پلیس بازداشت شدند.
اعتراضات و ناآرامی های مرتبط در اواخر ماه آگوست در استان های اندونزی پاپوا و پاپووا غربی آغاز شد پس از آنکه گزارش ها مبنی بر حمله به دانشجویان پاپو در شهرهایی از استانهای دیگر این کشور، شرق جاوا و سولواشی غربی در شبکه های اجتماعی پخش شد. رسانه های محلی گزارش داده اند که براساس پست های رسانه های اجتماعی، حمله به پاپوایی ها در خوابگاه دانشگاه در استان غرب سلاوویسی ساکنان پاپوآ و پاپوآ غرب را میمون خواندند و خواستار اخراج آنها از دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی که در آن تدریس به زبان اندونزیایی است شدند به سرعت تبدیل به نا آرامی ها و شورش شد.
معترضین در پاپوآ و پاپوا غرب آمادگی خود را برای ادامه کار تا زمانی که تبعیض قومی علیه پاپوا ها در این کشور متوقف شود اعلام کردند. به گفته نمایندگان، نیروهای امنیتی اندونزی، علت تظاهرات گسترده در شرق این کشور بر اثر التهاب و غالباً پست های رسانه های اجتماعی ای بوده که غیر واقعی درباره حمله به پاپوایی ها و درگیری های قومی بین پاپوایی ها و سایر ملیت ها در استانهای مرکزی این کشور بود پرداخته بود  و با اطلاعات غلط مردم را فریب داده و به مشکل بزرگی که در حال حاضر کشور گریبان گیرش شده ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала