با خوردن این مواد غذایی ساده، پیر نمی شوید

© Fotolia / Mimagephotosبا خوردن این مواد غذایی ساده، پیر نمی شوید
با خوردن این مواد غذایی ساده، پیر نمی شوید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان مواد غذایی ساده ای که موجب افزایش طول عمر می شود را نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "آرگویمنت اند فکت / استدلال ها و حقایق"، دانشمندان رژیم غذایی کشورهای مختلف را مورد مطالعه قرار دادند و الگویی میان امید به زندگی و جوانی و استفاده از غذاهای سالم یافتند.  

برای دوری از سرطان، این 4 غدا را نخورید - اسپوتنیک ایران
برای دوری از سرطان، این 4 غذا را نخورید

در این راستا، خانم ماریا موخینا ، متخصص تغذیه گفت، محصولاتی که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند ، ماده هایی که در برابر رادیکال های آزاد مقاومت می کنند و ماده هایی که در مرگ سلول نقش دارند، صحبت به میان می آوریم.

محصولاتی با آنتی اکسیدان بالا شامل، چای سبز است که یک محصول ادرارآور و یک کاتالیزور برای فرآیندهای متابولیک است. به گفته موخینا ، خوب است که هر روز چای سبز بنوشید. خرما و سنجد تلخ (میوه ای نارنجی رنگ که همانند چای می توان آن را دم کرد؛ بسیار مفید است: خرما حاوی 23 اسید آمینه از جمله تریپتوفان است که باعث تثبیت روان و بهبود خلق و خوی می شود ، و سنجد تلخ (سرده) حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که روند پیری را کند می کند و در فرآیندهای ایمنی بدن نقش دارد.

زغال اخته نیز حاوی مواد ضد توموری ، آنتوسیانین هستند که به لطف آنتی اکسیدان لیکوپن ، بدن را از پرخوری و افزایش وزن نجات می دهند. این مواد غذایی، باعث کاهش روند پیری می شوند.

پیش از این، نشریه سلامت  Нealth info نوشت که مصرف آواکادو آن هم به طور مرتب تاثیر بسزای بر سلامتی بانوان دارد، زیرا این ماده سرشار از ویتامین B2، آهن و مس است.به گفته کارشناسان: "آووکادو حاوی ویتامین E است، این ویتامین از سلول ها در مقابل تاثیرات مخرب ویروس ها محافظت می نماید، در نتیجه بدن در مقابل تغییرات وابسته به سن، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد". از سوی دیگر، آوکادو به طور گسترده مانع از شکل گیری کلسترول در سیستم عروقی می گردد. همچنین این میوه سرشار از پتاسیم است، مصرف این ماده بهبود عملکرد قلب و جلوگیری از تورم را به همراه دارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала