ادامه تلاش ها براى اثبات دست داشت ایران در حملات به آرامكو با جی پی اس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ادامه تلاش براى اثبات دست داشت ایران در حملات آرامكو با جی پی اس

ادامه تلاش براى اثبات دست داشت ایران در حملات آرامكو با جی پی اس 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده و عربستان سعودی از طریف جی پی اس، به دنبال شواهدی انکار ناپذیر از دخالت ایران در حملات به آرامکو هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در وال استریت ژورنال، منابع آگاه در مصاحبه با این نشریه اعلام نمودند که متخصصان جی پی اس (سیستم موقعیت یابی جهانی) در حال مطالعه برای یافتن محل حمله موشک های بدون سرنشین به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی هستند. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه در نسخه الکترونیکی خود با استناد به منابع خود نوشت: هدف از این کار یافتن نقطه شروع و مسیر هواپیماهای بدون سرنشین و موشک این حملات است. 

عربستان سخنان ظریف را مضحک خواند - اسپوتنیک ایران
عربستان سخنان ظریف را مضحک خواند

کارشناسان امیدوارند که با جی پی اس، میزان فاصله پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های حمله کننده به عربستان را ردیابی کنند. کارشناسان ایالات متحده ، فرانسه و سازمان ملل در این طرح شرکت می کنند.

براساس این نشریه ، ایالات متحده و عربستان سعودی می خواهند شواهدی انکار ناپذیر از دخالت ایران در این حملات پیدا کنند. این دو کشور در تلاش برای راضی کردن متحدان خود در انجام این حملات توسط ایران هستند.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود. وزیر انرژی عربستان سعودی در تاریخ 17 سپتامبر اعلام نمود که با توجه به استفاده از ذخایر نفتی ، منابع نفت تولیدی عربستان به سطح پیشین خود باز گشته است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала