ظریف: ایران آماده گفتگو برای دستیابی به یک توافق دائمی است

© REUTERS / Lucas Jacksonظریف: ایران آماده گفتگو برای دستیابی به یک توافق دائمی است
ظریف: ایران آماده گفتگو برای دستیابی به یک توافق دائمی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه "سی‌بی‌اس" از آمادگی کشورش برای دستیابی به یک توافق دائمی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه "سی‌بی‌اس" در پاسخ به سوال مارگارت برنان، مجری این شبکه درباره اینکه آیا ایران آماده مذاکره با آمریکا است یا خیر، اظهار داشت: "مکان برای مذاکرات وجود دارد"، و یادآور شد: "نشست وزیران کشورهای عضو برجام چهارشنبه در در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك برگزار می‌شود."

ظریف افزود:"ما آماده گفتگو هستیم، اما در مورد آنچه که یک سال و نیم و یا پنج سال و نیم داشته باشد. ما باید درباره آنچه که دائمی خواهد بود صحبت کنیم."

محدودیت‌های ویزای صادرشده برای وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
محدودیت‌های ویزای صادرشده برای وزیر خارجه ایران

این مقام عالی رتبه دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا صدور روادید برای او جهت حضور در نیویورک را علی‌رغم تحریم بودن، نشانه‌ای از تمایل آمریکا جهت مذاکره می‌داند گفت: نه ضرورتا. زیرا ایالات متحده مجبور است به عنوان میزبان مقر سازمان ملل برای کشورهای عضو روادید صادر کند.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال برنان در خصوص اینکه "آیا مطمئن هستید که می‌توانید از یک جنگ جلوگیری کنید؟ پاسخ داد: نه، من مطمئن نیستم که می‌توانیم از جنگ جلوگیری کنیم اما مطمئنم هر کسی که (این جنگ) را شروع کند، پایان دهنده آن نخواهد بود.وی درادامه  تصریح کرد: یعنی این جنگ محدود نخواهد بود.

ظریف در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره تفسیر وی از ارسال تجهیزات و نیروی نظامی از سوی آمریکا به عربستان سعودی، تصریح کرد: به نظر من اینگونه خودنمایی‌ها فایده‌ای ندارد. به نظرم، چیزی که کمک می‌کند، پایان دادن به جنگ یمن است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала