پنتاگون: حمله به پالایشگاه های سعودی را هیچ سیستم پدافند هوایی نمی توانست دفع کند

© AP Photoپنتاگون: حمله به پالایشگاه های سعودی را هیچ سیستم پدافند هوایی نمی توانست دفع کند
پنتاگون: حمله به پالایشگاه های سعودی را هیچ سیستم پدافند هوایی نمی توانست دفع کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، هیچ سیستم دفاع ضد هوایی و موشکی به تنهایی نمی تواند حمله ای مشابه حمله علیه عربستان سعودی در 14 سپتامبر را دفع کند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در جریان یک کنفرانس خبری در پاسخ به خبرنگاران در ارتباط با عملکرد سیستم پدافندی و دفاع موشکی پاتریوت در عربستان گفت: " هیچ سیستم پدافندی به تنهایی نمی تواند حمله ای مشابه حمله علیه عربستان سعودی در 14 سپتامبر را دفع کند."

وی افزود: ایالات متحده با متحدان منطقه همکاری می کند تا به طور مشترک چنین توانایی های دفاعی را تقویت کند.

 پیش از این، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با اظهار نظر در مورد حمله موشکی دفع نشده در عربستان، گفت: "سیستم های پدافند هوایی در سراسر جهان" با درجات مختلف موفقیت" کار می کنند." در پاسخ به این اظهار نظر، یک منبع ارشد وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت که به لطف ایالات متحده، تنها یک سیستم موشکی در عربستان سعودی مستقر نشد بلکه یک مجموعه پدافند هوایی قدرتمند در آنجا مستقر شده، اما این سیستم به دلیل کارایی پایین سامانه های موشکی خود نتوانست حملات را دفع کند.

سیستم پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت در عربستان سعودی مایه آبروریزی شد - اسپوتنیک ایران
سیستم پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت در عربستان سعودی مایه آبروریزی شد

در همین زمینه در تاریخ 16 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سؤالی درباره کمک به عربستان سعودی در رابطه با حملات پهباد ها به تأسیسات نفتی، پیشنهاد کرد که این پادشاهی برای دفاع از خود سیستم های S-400 یا S-300 را از روسیه خریداری کند.

لازم به ذکر است که در 14 سپتامبر تأسیسات نفتی در عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفت. شورشیان حوثی یمن، که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند، اظهار داشتند که جنگجویان آنها با کمک چندین پهباد این حمله را انجام داده اند. در واکنش، ایالات متحده گفت که هیچ مدرکی مبنی بر حمله از جانب یمن وجود ندارد و ایران را در این قضیه مقصر دانست. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز معتقد است كه تهران در این حملات دخیل است. ایران این ادعاها را رد می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала