ناخالصی های شیمیایی موجود در آب لوله کشی می تواند باعث پیدایش سرطان شوند

© Photo / Luis ناخالصی های شیمیایی موجود در آب لوله کشی می تواند باعث پیدایش سرطان شوند
 ناخالصی های شیمیایی موجود در آب لوله کشی می تواند باعث پیدایش سرطان شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که بیش از 100 هزار مورد از سرطان می توانند مربوط به کیفیت آب لوله کشی باشند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ژورنال Helion، در جریان مطالعات دانشمندان، تقریباً 48.5 هزار سیستم لوله کشی شهری در ایالات متحده مورد آزمایش قرار گرفتند. دانشمندان دریافته اند که آب معمولی که از یک شیر آب جاری می شود می تواند حاوی 22 ماده شیمیایی سرطان زا باشد.

به عقیده نویسنده اصلی این مقاله پزشکی: "نوشیدن آب حاوی مجموعه ای از آلاینده ها است و ارزیابی اثر ترکیبی آنها بر سلامتی افرادی که چنین آبی را می نوشند، مهم است."

به گفته این محققان، روش ترکیبی که در زمینه بررسی اثرات هوای آلوده بر سلامتی استفاده می شود، تاکنون برای مورد آب استفاده نشده است. آنها همچنین معتقدند که شهروندان به میزان کافی از خلوص آبی که از شیر آب جاری می شود، آگاهی ندارند.

محققان گزارش كردند كه بزرگترين مشكلات در رابطه با كيفيت آب شرب در شهرکهاي كوچك بوجود مي آيد، همچنین دانشمندان تاكيد كردند كه این نتایج منحصراً به خطوط لوله آب عمومي مربوط مي شود و براي 13.5 ميليون خانوار آمريكايي كه از چاه هاي خصوصي آب دريافت مي كنند صدق نمي كند.

بر اساس نتیجه گیری اصلی دانشمندان در این تحقیقات، لزوم مطالعه اثر تجمعی اثر ناخالصی های شیمیایی در آب آشامیدنی بر روی بدن انسان الزامی است و همچنین حمایت های سخت گیرانه دولتی در کنترل کیفیت آب شهری توصیه می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала