"ویتیاز" روسی می‌تواند از عربستان محافظت کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر "ویتیاز" روسی می‌تواند از عربستان محافظت کند
ویتیاز روسی می‌تواند از عربستان محافظت کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم پدافند هوایی روسی اس 350 ویتیاز می‌تواند از عربستان سعودی محافظت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سوابودنایا پرسا، جدی ترین سیستم پدافند هوایی که عربستان سعودی می‌تواند از کره جنوبی دریافت کند، سیستم موشکی ضد هوایی KM-SAM (Cheolmae-2) با برد متوسط است که بر اساس فن‌آوری‌های مورد استفاده در سیستم روسی "اس 350 ای ویتیاز" ساخته شده است.

«ویتیاز» به ارتش روسیه ملحق می شود - اسپوتنیک ایران
«ویتیاز» به ارتش روسیه ملحق می شود

در این نشریه آمده است: "هنگامی که روسیه سردرگم و مردد بود و همچنین در کشور کمبود پول بود"، در دهه 1990 "آلماز آنتای" و دفتر طراحی موشک "فاکل" یک سیستم دفاع هوایی با برد متوسط برای کره جنوبی نقش داشتند.

این نشریه اطمینان می‌دهد که "ساخت این مجموعه در روسیه با مشارکت متخصصان کره‌ای انجام شده است"، "پس از اتمام ساخت و توسعه، متخصصان روسی تمام فن آوری‌ها را به کره‌ای‌ها منتقل کردند" و متعاقباً "بر اساس این سیستم پدافند هوایی" اس 350 ویتیاز را ایجاد کردند. "و خرید این مجموعه که از لحاظ توانایی‌های رزمی از نمونه اولیه کره جنوبی فراتر رفته، توسط عربستان سعودی منطقی خواهد بود". در انتها این نشریه می‌افزاید: ریاض قادر به انجام این کار نخواهد بود ، زیرا از "خشم واشنگتن" می‌هراسد.

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده 20ام سپتامبر گفت كه هیچ سیستم دفاع هوایی یگانه‌ای نمی‌تواند حمله‌ای مشابه آنچه كه در تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی رخ داد را دفع كند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала