فراخوان تهران به پایان جنگ یمن

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی: دولت عربستان بهتر است هرچه سریع تر به جنگ خانمانسوز در یمن‌ پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک عباس موسوی،سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادعاهای مطرح شده از سوی برخی مقامات سعودی درباره حمله به تاسیسات نفتی این کشور را رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه  اتهامات واهی و تکراری برخی مسئولان سعودی در خصوص مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی این کشور را فاقد هرگونه وجاهت دانست و قویا آن را رد کرد.

کاساچوف: عربستان باید متوجه اقدامات مخرب آمریکا شود - اسپوتنیک ایران
کاساچوف: عربستان باید متوجه اقدامات مخرب آمریکا شود

 موسوی اظهار داشت: تاسف آور است که دولت عربستان با توهم دشمنی ایران با خود و گریز از واقعیت ها و حقایق موجود همواره با طرح نام ایران به دنبال فرافکنی شکست های خود است».

وی به دولت عربستان توصیه کرد بجای ایراد اتهامات بی پایه و اساس به دیگران هرچه سریع تر به جنگ خانمانسوز در یمن‌ که دستاوردی جز کشتار بی گناهان و ویرانی این کشور در بر نداشته، پایان دهد.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما «ائتلاف عربی» در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала