دلیل احتمالی عمل نکردن سیستم پدافند هوایی پاتریوت در عربستان

© Sputnik / Sergey Kuznecovدلیل احتمالی عمل نکردن سیستم پدافند هوایی پاتریوت در عربستان
دلیل احتمالی عمل نکردن سیستم پدافند هوایی پاتریوت در عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دومای روسیه به ارزیابی از دلیل احتمالی عمل نکردن سیستم آمریکایی پدافند هوایی واقع در عربستان سعودی در هنگام حمله پهبادی اخیر پرداخت

به گزارش اسپوتنیک، به گفته معاون اول رئیس کمیته دفاعی دوما روسیه، عمل نکردن سیستم پدافند هوایی آمریكا هنگام حمله پهپادها به عربستان سعودی به این سادگی نیست، تمام این تجهیزات با دقت بالا توسط ایالات متحده از راه دور كنترل می شوند و در هر زمان می توانند خاموش شوند.

پیش از این، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با اظهار نظر در مورد حمله موشکی دفع نشده به عربستان، گفته بود: "سیستم های پدافند هوایی در سراسر جهان با درجات مختلف موفقیت کار می کنند." همچنین جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک آمریكا در این زمینه گفت كه هیچ سیستم دفاع ضد هوایی و موشكی واحد نمی تواند حمله ای مشابه آنچه را كه در 14 سپتامبر علیه عربستان سعودی انجام شده بود را دفع كند.

پاتریوت های ساخت آمریکا، در هیچ جایی هدفی را تخریب نکرده اند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پاتریوت های ساخت آمریکا، در هیچ جایی هدفی را تخریب نکرده اند

به گفته معاون کمیته دفاعی دوما، کار نکردن سیستم پدافند هوایی آمریکا در عربستان سعودی به این سادگی نیست. تمام آنچه آمریکایی ها ارائه می دهند از طریق تراشه قابل کنترل است. همه اینها از راه دور از طریق شبکه رایانه ای ایالات متحده کنترل می شود. و این بر کسی پوشیده نیست.

خاطر نشان می شود که در 14 سپتامبر تأسیسات نفتی در عربستان سعودی مورد اصابت قرار گرفتند. شورشیان حوثی یمن، که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند، اظهار داشتند که جنگجویان آنها با کمک چندین پهباد این حمله را انجام داده اند. پس از آن ایالات متحده اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر حمله از جانب یمن وجود ندارد و ایران را در این مورد مقصر می داند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز معتقد است كه تهران در این حملات دخیل است. ایران این ادعاها را رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала