برادر ولیعهد عربستان هم وارد صحنه مبارزه با ایران شد

CC0 / Pixabay/apriltan18 / حمایت عربستان از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
حمایت عربستان از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خالد بن سلمان اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به حامیان خود خود به عنوان یک ابزار نگاه می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، خالد بن سلمان، برادر و معاون محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در صفحه توییتر خود مدعی شد: تهران ادعای حمایت از مستضعفان را می کند اما امروز ما می بینیم که این کشور به طور بی ارزش و بزدلانه برای حفظ بقا و امنیت، خود را با پوشش حامیان خود می پوشاند.

معاون وزیر دفاع عربستان نوشت : تمام فرزندان یمن و ملت های عربی بدون استثنا باید بدانند که تهران به تاییدکنندگان خود به عنوان یک ابزار نگاه می‌کند؛ ابزاری برای تحقق اهداف خود و همچنین برای حمایت از خود نه حمایت از این کشورها و ملت‌های آنان.

​این مواضع و ادعاهای خالد بن سلمان پس از حملات به پالایشگاه های نفت سعودی و همچنین وضع تحریم های جدید از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران مطرح شده است .

یاداور می شوددونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت که از استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور خواسته است تا تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را "به شکلی قابل توجه" افزایش دهد که این تحریم ها بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را نیز شامل شود.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات جمهوری اسلامی این موضوع را اکیدا رد کرد ه اند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در طول تاریخ منجر شده است، برخی از ناظران خسارات حمله به آرامکو را  بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 ارزیابی می کنند .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала