ویزای ظریف شامل محدودیت های سنگین تردد است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران
عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراقچی: آمریکایی‌ها نگران تاثیرگذاری سفرهای کاری وزیر امور خارجه ایران بر افکار عمومی آمریکا و جهان هستند.

به گزارش اسپوتنیک، عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در توئیتی اعلام کرد که محدودیت ویزای صادرشده برای ظریف به وزیر خارجه اجازه نمی دهد که به استودیو برود، از اینرو استودیو به نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک آمد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: هیأت دیپلماتیک ایران در نیویورک، فقط به حضور در سه مکان محدود شده‌ است.

محمدجواد ظریف عصر روز سه شنبه در حساب شخصی خود در توییتر با انتشار لینک گفت‌وگویش با شبکه «ان بی سی» نوشت: گفت‌وگو با این شبکه روز دوشنبه در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل متحد، یکی از سه ساختمانی که هیات ایرانی می‌تواند در آن تردد داشته باشد، انجام شد.

پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود - اسپوتنیک ایران
پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود

وزیر امور خارجه ایران در حالی روز شنبه برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد عازم نیویورک شد که وزارت امور خارجه آمریکا، اقدام به اعمال محدودیت شدید در تردد ظریف در نیویورک کرده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ویزای محمدجواد ظریف و هیأت همراه او اجازه سفر میان مقر سازمان ملل متحد و اماکن دیپلماتیک ایران در شش بلوک و همچنین محل اقامت سفیر ایران در نزدیکی مقر سازمان ملل را دارد.

عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره محدودیت وزیر خارجه ایران در سفر به نیویورک گفت که آمریکایی‌ها نگران تاثیرگذاری سفرهای کاری وزیر امور خارجه ایران بر افکار عمومی آمریکا و جهان هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала