وزارت دفاع از پاتریوت در عربستان انتقاد می کند

© AP Photo / Czarek Sokolowskiوزارت دفاع از پاتریوت در عربستان انتقاد می کند
وزارت دفاع از پاتریوت در عربستان انتقاد می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع ارشد وزارت دفاع روسیه گفت: به لطف ایالات متحده، یک سیستم دفاعی هوایی قدرتمند در عربستان سعودی مستقر شد که دارای یک میدان راداری مداوم بود که به نظر می رسد ناکارآمد باشد.

به گزارش اسپوتنیک، 88 پرتابگر سامانه های پدافند هوایی پاتریوت آمریکایی مرزهای شمالی عربستان سعودی را پوشش می دهند و در سواحل عربستان سعودی سه ناوشکن دیگر با سلاح موشکی هدایت شده نیروی دریایی آمریکا مجهز به سیستم دفاع موشکی Aegis وجود دارد.
در این رابطه، این منبع وزارت دفاع روسیه تعجب كرد كه چگونه چنین سیستم دفاعی هوایی واقعا قدرتمند می تواند چنین ضربه‌ای را از دست بدهد. وی ابراز اطمینان کرد که تنها دلیل این امر عدم هماهنگی بین سیستم SAM Patriot و Aegis آمریکایی و تبلیغات اعلام شده در مورد ویژگی آنها است. این منبع گفت: این سیستم ها برای استفاده در یک محیط جنگ واقعی آماده نیستند.

وزارت دفاع روسیه: مجموعه قدرتمند پدافند هوایی آمریكا به دلیل كارآیی پایین سامانه های دفاع هوایی خود در عربستان سعودی نتوانست حمله به تاسیسات نفتی را دفع کند   - اسپوتنیک ایران
ضعف عملکرد پدافند هوایی آمریکا، دلیل ناتوانی در دفع حمله به تاسیسات نفتی عربستان

روز چهارشنبه، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، گفت كه همه این سیستم های دفاع هوایی در جهان، از جمله پاتریوت آمریكایی، با موفقیت متفاوت كار می كنند.

وی اضافه کرد: حتی بعضی از بهترین سیستم های جهان همیشه به اهداف شلیک نمی کنند.
پنتاگون بعدا گزارش داد كه آمریكا به طور جدی در حال بررسی كاركرد سیستم های دفاع هوایی عربستان سعودی است.

کارشناس نظامی روسیه ایگور کروتچنکو، گفت، حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، که توسط سیستم های پدافند هوایی پاتریوت آمریکایی دفاع می شوند، لطمه بسیار زیادی به آمریکا  وارد کرد.
پومپئو: تلاشی برای جلوه کردن ننگ شدن آمریکا در برابر این حملات در جریان است.

این کارشناس روس یادآور شد: سیستم های مشابه روسی Tor-M2 در سوریه با اطمینان از پایگاه نظامی حمیمیم در برابر هواپیماهای بدون سرنشین تروریستی محافظت می کنند. وی خاطرنشان کرد: سیستم های پدافند هوایی باید تخریب هر نوع هدف را تضمین کنند، برای این منظور آنها ساخته می شوند. احتمال به هدف زدن باید نزدیک به 100٪ باشد.
وی در عین حال تأکید کرد که پاتریوت دارای اشکالات قابل توجهی است که عمده آن ایمنی صوتی کم و احتمال شلیک اهداف فقط در یک بخش خاص است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала