سرلشکر رحیم صفوی: آمریکا اگر به فکر توطئه باشد به آنها پاسخی کوبنده خواهیم داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photo سرلشکر صفوی
 سرلشکر صفوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها اگر به فکر توطئه باشند در هر نقطه از مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه تهران، گفت: واقعیت این است که متحدان ایران و جبهه مقاومت با داشتن ظرفیت‌های عظیم مردمی و انسان‌هایی که هوشمند و شجاع و باانگیزه هستند و اهداف خدا جویانه و به حق را دنبال می‌کنند، از متحدان آمریکا قوی تر شده‌اند.

وی افزود: آمریکایی‌ها یک جریان سلطه‌ گر شیطانی هستند و یک جریان ستمگر، باطل و تجاوزگر هستند اما متحدان انقلاب اسلامی به دنبال اهداف حق‌ طلبانه در منطقه هستند، از حمایت مردم برخوردارند و به یاری خداوند آنها پیروز می شوند.

پاسخ قاطع فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به آمریکا - اسپوتنیک ایران
پاسخ قاطع فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به آمریکا

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه  طی سی سال گذشته راهبرد انقلاب اسلامی در غرب آسیا توانسته اهداف آمریکا را با شکست مواجه کند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از 18 سال از اشغال افغانستان نتواسته‌ اند امنیت و رفاه را فراهم کنند. راهبرد آنها در افغانستان و عراق با شکست مواجه شد. تلاش‌ آنها برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد و راه انداختن داعش و کشتار شیعیان و اهل سنت، با شکست مواجه شد. جورج بوش پسر که به افغانستان و عراق لشکر کشی کرد نتوانست محبوبیت کسب کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ترامپ بنظر می‌رسد از تعادل رفتاری، عقلانیت و خردمندی یک رئیس‌جمهور خارج شده است، گفت: مردم آمریکا دچار بدترین رئیس‌جمهور شدند و همه آگاهان سیاسی می‌دانند هم طرح خاورمیانه بزرگ بوش و هم معامله قرن ترامپ با شکست مواجه شده است. جبهه متحدان آمریکا امروز مجبور به عقب نشینی از غرب‌ آسیا شدند. همانطور که ارتش سرخ شوروی در طی ده سال مجبور شد از افغانستان عقب نشینی کند، امروز هم بعد 18 سال مردم افغانستان می‌توانند آمریکا را بیرون کنند. قدرت آمریکا رو به افول است و اسرائیل که زمانی شعار از نیل تا فرات می‌داد ببینید به چه روزی افتاده است و شکست‌های پیاپی را متحمل شده است. 

وی با بیان اینکه آیا دولت عربستان و امارات با 5 سال کشتار مردم مظلوم یمن و محاصره همه راه‌های الحدیده و عدن و نرسیدن مواد غذایی و دارو پیروز شدند؟ اظهار داشت: آنها هیچ دستاوردی در این 5 سال نداشتند. خردمندان کشورهای عربی تاریخ یمن و ایثارگری‌شان را بخوانند. آنها چند هزار نیروی مصری را که زمان عبدالناصر و ملک فیصل یمن را به اشغال درآورده بودند، بیرون نمودند. هم مصری‌ها و هم عربستانی‌ها تاریخ یمن را می‌دانند. متحدان آمریکا و متجاوزان به فلسطین و یمن فرسوده و خسته شدند و سیاست‌ها و راهبردهایشان غلط بوده و شکست خورده است.

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه بازیگران منطقه یکی جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی است و جبهه دیگری متحدان آمریکا، گفت: رهبر شجاع، سید حسن نصرالله را با رهبری نخست وزیر اسرائیل مقایسه کنید و بیینید کدام یک شجاعت بیشتری دارند. آیا رهبران این کشورها قابل مقایسه هستند؟ یکی از صحنه‌های اقتدار ملت ایران این است که دولت و ملت ایران در دل معادله و توازن منطقه‌ای قرار گرفتند و در پیروزی‌های منطقه حرف اول را می‌زنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: ملت شجاع و صبور ایران همواره به دنیال صلح و امنیت پایدار هستند. البته نه آن صلحی که پمپئو هفته گذشته از‌ آن حرف زد و می‌خواست افکار منطقه را فریب دهد. کار امثال پمپئو فریب دادن و خدعه کردن است. آمریکایی‌ها در غرب آسیا  با شکست مواجه شده‌اند و در مقیاس جهانی در قدرت دچار شکست شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала