ایران هیچ فعالیت هسته‌ای مخفی ندارد

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران هیچ فعالیت هسته‌ای مخفی ندارد
ایران هیچ فعالیت هسته‌ای مخفی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار داشت که کشوش هیچ فعالیت مخفیانه‌ هسته‌ای ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار داشت: ایران در زمینه تولید سلاح‌های هسته ای هیچ فعالیت مخفیانه‌ای انجام نمی‌دهد.

این در حالی است که پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته بود كه اسرائیل تاسیسات مخفی ایران و از جمله "مکان‌هایی برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای" را شناسایی كرده است.

واکنش ایران به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

غریب‌آبادی افزود: "ایران هیچ فعالیت هسته‌ای مخفی ندارد. دستیابی یا ساخت بمب هسته‌ای بر اساس اصول مذهبی ما ممنوع است. از جانب ولی فقیه ما فرمانی وجود دارد که ما آن را فتوا می‌خوانیم، که بر اساس آن تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله بمب هسته‌ای ممنوع است. علاوه بر این، تولید و استفاده از سلاح های کشتار جمعی در دکترین دفاعی ما نیست. ما به سلاح‌های کشتار جمعی تکیه نمی‌کنیم.

وی افزود: طی یک سال گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی 358 مورد بازرسی از ایران داشته است و در طی این بازدیدها اعلام کردند که مقامات ایرانی همکاری نزدیکی با آژانس دارند. ما با آژانس همکاری می کنیم (آژانس بین المللی انرژی اتمی)، آژانس به همه مکان‌های لازم دسترسی دارد. بنابراین، همه اینها نشانه مثبت همکاری بین ایران و آژانس است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала