امتناع کاخ سفید از افشای جزئیات شکایت یک مامور اطلاعاتی از ترامپ

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جزئیات شکایت یک مامور اطلاعاتی از ترامپ را افشا نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه پولیتیکو، این مامور اطلاعاتی ادعا کرده که گویا ترامپ در جریان گفتگو با یکی از رهبران خارجی اطلاعات محرمانه ای را لو داده است.

این مامور اطلاعاتی آمریكا در مورد گفتگوی نگران کننده بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا و یك رهبر خارجی، به مقامات بالاتر خود گزارش داده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مشخص نیست که ترامپ با چه کسی و در چه موردی صحبت کرده است، گویا اما این گفتگو حاوی یک وعده مشخص بود. این وعده چنان نگران کننده بود که مامورامنیتی زنگ خطر را به صدا در آورد. به گفته یکی از مقامات سابق، این گفتگو از طریق تلفن صورت گرفته است.

به گفته چند نفر از قانونگذاران امریکایی که در یک نشست محرمانه حضور داشتند ، مایکل اتکینسون، بازرس سرویس های اطلاعاتی آمریکا، دریافت که اطلاعات دریافت شده معتبر است و شکایت "فوری" بوده اما جوزف مگوایر، سرپرست اطلاعات ملی آمریکا ، از به اشتراک گذاشتن جزئیات با قانونگذاران خودداری کرد.

این شکایت در 12 اوت تنظیم شده است. به نوشته واشنگتن پست، ترامپ طی پنج هفته گذشته با حداقل پنج رهبر خارجی از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارتباط یا تعامل داشته است، این روزنامه با استناد به اسناد کاخ سفید می نویسد. علاوه بر این، وی حداقل دو نامه از رهبر کره شمالی کیم جونگ اون دریافت کرده است.

این شکایت باعث ایجاد نگرانی شدید و تقابل بین سازمان اطلاعات و کنگره ایالات متحده شده است. علاوه بر این، این وضعیت سؤالات جدیدی را در مورد نحوه برخورد رئیس جمهور با اطلاعات طبقه بندی شده ایجاد کرده است که می تواند به یک فشار اضافی در روابط رییس جمهور، دونالد ترامپ، با سرویس های اطلاعاتی تبدیل شود.

آدام شیفت، رئیس کمیته امور اطلاعاتی کنگره تهیدید کرده اگر جزئیات شکایت مامور اطلاعاتی از ترامپ منتشر نشود، از دولت امریکا به دادگاه شکایت خواهد نمود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала