سیستم پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت در عربستان سعودی مایه آبروریزی شد

© AFP 2023 / KIM JAE-HWANسیستم پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت در عربستان سعودی مایه آبروریزی شد
سیستم پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت در عربستان سعودی مایه آبروریزی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته ایگور کاروتچنکو، کارشناس مشهور نظامی روسیه، حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی که توسط سیستم های پدافند هوایی پاتریوت آمریکا محافظت می شد، لطمه زیادی به شهرت این سیستم وارد کرده

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا گفته بود كه سیستم پدافند هوایی عربستان سعودی شامل سیستم پاتریوت آمریکایی، نتوانست حمله موشكی به تأسیسات نفتی در این آخر هفته را دفع كند، زیرا عملکرد این سیستم ها با درجات مختلفی از موفقیت همراه است و در همه موارد درست عمل نمی کند.

کارشناس نظامی روس به اسپوتنیک گفت: " ماجرای اخیر در عربستان، لطمه جدی به شهرت سیستم پدافند هوایی پاتریوت وارد کرده و اظهارات وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو، تلاش برای منحرف کردن این قضیه است.

توضیح پمپئو در مورد ناکامی سیستم پاتریوت در زمان حمله به عربستان - اسپوتنیک ایران
توضیح پمپئو در مورد ناکامی سیستم پاتریوت در زمان حمله به عربستان

وی یادآور شد: "مجموعه های مشابه روسی مثل Tor-M2 در سوریه با اطمینان از پایگاه نظامی حمیمیم در برابر پهبادهای تروریستها محافظت می کنند. این کارشناس خاطرنشان کرد: "سیستم های پدافند هوایی باید تخریب هر نوع هدف را تضمین کند، برای همین منظور آنها ساخته می شوند. احتمال نابودی هدف باید به 100٪ نزدیک شود."

وی در عین حال تأکید کرد که پاتریوت دارای اشکالات قابل توجهی است که مهمترین آنها ایمنی کم سر و صدا و امکان شلیک اهداف فقط در یک بخش خاص است.

وی همین زمینه افزود: " سیستم های پدافند هوایی روسیه از همه جهات به اهداف ضربه می زنند، یعنی در 360 درجه. به علاوه ، سامانه های پدافند هوایی روسیه از ایمنی صوتی بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، زمان استقرار سیستم های آمریکایی پس از اعلام مارش از 30 تا 50 دقیقه است. در حالی که سیستم های روسی مانند S-300 یا S-400 به پنج دقیقه زمان نیاز دارند، و Tor-M2 به طور کلی می تواند هدف خود را در حال حرکت منهدم نماید.

لازم به ذکر است که عربستان سعودی خریدار اصلی سلاح های آمریکایی در خاورمیانه از جمله سیستم های پاتریوت است. در سالهای اخیر، مقامات این کشور چندین بار از رهگیری موفقیت آمیز موشک های پرتاب شده به قلمرو این پادشاهی توسط شورشیان حوثی یمنی خبر داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала