ترامپ: جنگ با ایران، گزینه نهایی آمریکاست

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: جنگ با ایران، گزینه نهایی آمریکاست
ترامپ: جنگ با ایران، گزینه نهایی آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بیان داشت: سخن در خصوص حمله به ایران در زمینه حمله به تاسیسات نفتی سعودی در جریان نیست، گزینه های زیاد دیگری وجود دارند.

به گزارش اسپوتنیک ترامپ به خبرنگاران گفت: « گزینه های زیادی وجود دارد. آخرین گزینه هست و بسیاری دیگر که این چنین گستردگی ندارند. در خصوص گزینه نهایی منظور من آغاز جنگ است. نه سخن در خصوص گزینه نهایی در حال حاضر نیست.»

پیشتر ایران از طریق سفیر سوئیس به آمریکا پیغام فرستاد و حضور خود در حمله را رد کرد و همچنین اعلام کرد که اگر علیه ایران اقداماتی صورت گیرد، پاسخ خواهد داد. ترامپ در ضمن قول داد که در دو روز آینده تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند.

شکست تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تحریم های جدید علیه ایران در راه است

ترامپ نوشت: همین الان به وزیر خزانه‌داری دستور افزایش محسوس تحریم‌ها علیه کشور ایران را دادم.

چند ساعت بعد ترامپ به خبرنگاران گفت: « ما تحریم هایی را علیه ایران وضع می کنیم. ما آنها را طی ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهیم کرد.»

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم‌های یک طرفه می‌باشد.

با گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز 18 اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف 60 روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. ایران تا کنون در سه گام گام از تعهدات خود کاسته است. تهران 16 شهریورماه اجرای سومین گام از کاهش تعهدات خود را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала