روسیه از سوپرتانک اتحاد جماهیر شوروی صرفنظر کرد

اشتراک
اتحاد جماهیر شوروی در اواخر جنگ سرد نمونه اولیه ای از "سوپر تانک " T-95 " را ساخت که در صورت بکارگیری در نیروهای مسلح، عملکرد برتری از تانک های مدرن ناتو می داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از National Interest، روسیه تا سال 2010 به توسعه پروژه T-95 ادامه داد، اما در نهایت آن را به نفع مدل مدرن تر تانک T-14 آرماتا، آن را رها کرد. با این وجود، بنا بر گزارش این نشریه، بسیاری از کارشناسان نظامی روسیه معتقدند که T-95 قدرتمندتر بود.

لازم به ذکر است که " T-95 " در سال 1988 با هدف ایجاد تانکی آغاز شد که از بیشتر وسایل نقلیه زرهی اتحاد آتلانتیک شمالی پیشی بگیرد. اتحاد جماهیر شوروی ابراز امیدواری كرد كه T-95 دامنه شلیك مؤثرتری داشته باشد، ماندگاری را افزایش دهد و شلیک های قدرتمندتری را نسبت به مدلهای قدیمی تانكهای شوروی ارائه دهد.

به طور ویژه، تیم توسعه تانک "T-95" یک کابین خدمه جداگانه متشکل از سه نفر را در داخل بدنه خودروی جنگی قرار دادند و برج را به صورت اتوماتیک ساختند. این ایده، بعداً در “T-14” اعمال شد.

علاوه بر این، به نوشته این نشریه، T-95 مجهز به تصویربرداری حرارتی و نوری با سطح زوم بالا و همچنین تصویربرداری راداری بود. که این امکان را به تانک می داد که در خارج از خط دید، اهداف را مورد مورد اصابت شلیک خود قرار دهد.

نویسنده مقاله در پایان می نویسد که، با وجود عدم استفاده از برخی از مزایای "T-95 " در  T-14، از آنجایی که از سال 2010 گام های بزرگی در فناوری به جلو برداشته شد، این تانک همچنان در جایگاه برتر قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала