توضیح پمپئو در مورد ناکامی سیستم پاتریوت در زمان حمله به عربستان

© AP Photo / Czarek Sokolowskiتوضیح پمپئو در مورد ناکامی سیستم پاتریوت در زمان حمله به عربستان
توضیح پمپئو در مورد ناکامی سیستم پاتریوت در زمان حمله به عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پومپئو توضیح داد كه چرا سیستم های پدافند هوایی عربستان سعودی از جمله پاتریوت آمریکایی نتوانستند جلوی حمله پهپادها به تاسیسات نفتی شرکت نفتی آرامکو را بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته مایک پمپئو، بعضی اوقات سیستم های پدافند هوایی در سرتاسر جهان نتیجه متناقضی را نشان می دهند و حتی بهترین آنها همیشه اهداف را رهگیری نمی کنند. وزیر امور خارجه آمریكا تأكید كرد: "ما تلاش خواهیم كرد تا اطمینان حاصل شود كه چنین حملاتی دیگر موفقیت آمیز نباشد."

وی افزود: "ایالات متحده پیش از این هرگز با موردی مانند حمله به عربستان سعودی با این مقیاس روبرو نشده بود. وی حمله به شرکت نفت را "یک اقدام جنگی" خواند، اما چگونگی واکنش واشنگتن را مشخص نکرد.

بر اساس اطلاعات موجود، عربستان سعودی دارای چندین سیستم پیشرفته پاتریوت است، اما مشخص نیست که آنها در نزدیکی تاسیسات نفتی در پادشاهی واقع شده اند یا خیر. علاوه بر این، سیستم های پدافند هوایی آمریکایی برای "دفاع نقطه ای" طراحی شده اند، و نه حفاظت از مناطق گسترده.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرده بود که عربستان سعودی سیستم پدافند هوایی S-400 روسی را خریداری کند. به گفته وی، سیستم های پدافند هوایی روسیه قادر به حفاظت از هرگونه تاسیساتی هستند و همه چیز به تصمیم عاقلانه دولت ریاض بستگی دارد.

صبح روز 14 سپتامبر، آتش سوزی در قلمرو کارخانه شرکت ملی نفت عربستان سعودی سعودی آرامکو رخ داد. طبق اطلاعات رسمی، این آتش سوزی در نتیجه حمله پهبادها آغاز شد. مسئولیت این حمله توسط شورشیان حوثی  یمن برعهده گرفته شده است. در 16 سپتامبر، سناتور آمریكا لیندسی گراهام پیشنهاد حمله به پالایشگاه های نفتی ایران را داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала