آیا سازمان مجاهدین خلق در حملات به مواضع حشد شعبی عراق دست داشته است؟

© REUTERS / Stringerآیا سازمان مجاهدین خلق در حملات به مواضع حشد شعبی عراق دست داشته است؟
آیا سازمان مجاهدین خلق در حملات به مواضع حشد شعبی عراق دست داشته است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر عراق به موضوع دخالت سازمان مجاهدین خلق ایران در حملات به حشد شعبی (بسیج مردمی ) عراق اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، عادل عبدالمهدی گفت : برخی می گویند که اسرائیل در ورای حملات اخیر به برخی مواضع و زاغه های مهمات سلاح در عراق است؛ تحقیقات گواه امور معینی است هر چند هنوز تمام نشده است. برخی خواستار رفتن ما به شورای امنیت درباره این حملات هستند اما شورای امنیت دلیل و مدرک می خواهد و گزارش‌های رسانه‌ها اکتفا نمی کند. ما مدرکی که نشان دهد طرف مشخصی حملات را انجام داده است در اختیار نداریم.

نخست وزیر عراق گفت: دشمنان زیادی هستند که برهم زدن و ایجاد هرج و مرج در عراق به نفع آنهاست از جمله مجاهدین خلق یا مخالفان نظام عراق. بسیاری از جمله دشمنانی مانند مجاهدین خلق و دشمنان نظام عراق درحمله به الحشد الشعبی منافع دارند. تحقیقات درخصوص پرونده هدف قرار گرفتن مواضع الحشد الشعبی هنوز تکمیل نشده و برای طرح آن در شورای امنیت نیاز به مدارک و شواهد موثقی است.

عبدالمهدی درباره تحولات منطقه هم اعلام کرد: تلاش می کنیم تا از وقوع جنگ در منطقه جلوگیری کنیم و مشکلات و بحران را به صورت مثبت حل و فصل کنیم. سیاست های ما متوازن و به نفع ثبات عراق و همه کشورهای منطقه است و ما با مسئولیت در قبال بحرانهای منطقه ای کنونی برای حفظ منافع منطقه و کشورها عمل می کنیم و  عراق عامل اذیت برادران و همسایگانش نمی تواند باشد. در صورتی که عراق میدان جنگ شود، منطقه به آتش کشیده خواهد شد.

سازمان مجاهدین خلق ایران در ایران یک سازمان تروریستی شناخته شده که فعالیت آن ممنوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала