اعلام آمادگی حوثی‌ها برای حمله به دبی و ابوظبی

© REUTERS / Khaled Abdullahاعلام آمادگی حوثی‌ها برای حمله به دبی و ابوظبی
اعلام آمادگی حوثی‌ها برای حمله به دبی و ابوظبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی نیروهای حوثی در سخنانی از آمادگی این نیروها برای هدف قرار دادن شهرهای اصلی امارات در هر زمانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای حوثی‌ها که قدرت در شمال یمن را به دست دارند، پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تهدید کردند که به شهرهای اصلی امارات، دبی و ابوظبی حمله خواهند کرد.

حوثی‌ها جزئیات حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را اعلام کردند - اسپوتنیک ایران
حوثی‌ها جزئیات حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را اعلام کردند

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای حوثی در سخنانی که توسط شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد اظهار داشت: "ما برای اولین بار اعلام می کنیم که ده‌ها هدف در لیست اهداف ما در امارات، از جمله در ابوظبی و دبی وجود دارند که می‌توانند در هر زمان مورد حمله قرار گیرند."

پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده و یکی از سه تولید کننده بزرگ نفتی، در 14 سپتامبر، این کشور تولید خود را به بیش از نصف (5.7 میلیون بشکه در روز در مقایسه با مقدار معمول حدود 9.8 میلیون بشکه) کاهش داد.

مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده‌اند.

 براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала