ظریف: ویزای ورود به سازمان ملل آماده نشده است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: ویزای ورود به سازمان ملل آماده نشده است
ظریف: ویزای ورود به سازمان ملل آماده نشده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اطلاعات مربوط به دریافت نکردن ویزا برای بازدید از نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل را تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، اخبار مربوط به عدم دریافت ویزا برای حضور در مجمع سازمان ملل متحد را تائید کرد.

ظریف به آژانس گفت: خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. در حال حاضر ما تصمیم نهایی را نمی گیریم. در حال حاضرما ویزا نداریم.

پیش از این، رسانه های ایرانی، بدون ذکر منابع اطلاعاتی، گزارش دادند كه رئیس جمهور ایران حسن روحانی و هیئت وی از جمله وزیر امور خارجه، ممكن است در مجمع عمومی سازمان ملل شركت نكنند، زیرا هنوز ویزا ندارند.

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ پیشتر گفته بود كه ترجیح می دهد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با روحانی ملاقات نكند.

پیام هایی مبنی بر لغو احتمالی سفر روحانی به نیویورک و سخنان ترامپ در زمینه اتهامات آمریکا علیه ایران مبنی بر حمله به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی ظاهر شد.

عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده و یکی از سه تولید کننده بزرگ نفت، پس از حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی خود، بیش از نیمی از تولید نفت خود را کاهش داد؛ از حدود ۹.۸ میلیون به تولید ۵.۷ میلیون بشکه در روز رسید.

شورشیان حوثی یمنی، که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند، گفتند که با هواپیمای بدون سرنشین به پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی حمله کردند. اما آمریکا ایران را مقصر و پشت پرده این حملات می داند که ایران این ادعاها را رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала