شکایت مقامات آمریکایی علیه انتشار کتاب اسنودن

© AFP 2023 / Frederick Florinشکایت مقامات آمریکایی علیه انتشار کتاب اسنودن
شکایت مقامات آمریکایی علیه انتشار کتاب اسنودن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایالات متحده علیه ادوارد اسنودن ، كارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریكا دادخواست قضایی ارائه دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یو اس ای تودی، مقامات آمریکایی علیه اسنودن شکایت کردند، زیرا وی با انتشار خاطرات خود ، توافق نامه های عدم افشای اسناد محرمانه را نقض كرده است. 

اسنودن: ما همه تحت نظریم   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اسنودن: ما همه تحت نظریم

در بیانیه منتشر شده توسط جان هانت دستیار دادستان کل آمریکا آمده است: "ادوارد اسنودن تعهدات خود را برای کار با سیا و به عنوان عضو سیا را نقض کرده است".

پیش از این روز سه شنبه ، اعلام شد كه اسنودن در كتاب خود به نام " Permanent Record" ("پرونده شخصی") كه در تاریخ 17 سپتامبر به فروش می رسد ، درباره چگونگی زندگی او در مسكو بدون فاش شدن هویت خود سخن گفته است. به گفته وی ، او به طور دوره ای در زمان کار در آمریکا، ریش خود را تراشیده یا عینک می گذاشته است ، همچنین با شال و کلاه خود را می پوشاند.

به گفته این عضو سابق آژانس امنیت ملی ،  وی کاری می کرد که در حمل و نقل عمومی شناخته نمی شد. اما با استفاده از تاکسی ، به عنوان مامور ویژه هرگز آدرس دقیق خود را افشا نمی کرد و چندین خانه پیش از مقصدش از تاکسی خارج می شود.

علاوه بر این ، وی اذعان داشت که برای انتشار خاطرات خود ، باید بین حفظ اسرار دولتی و پایبندی به اصول قانون اساسی یکی را انتخاب می کرد.

گفتنی است اسنودن در  سال 2013 از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت. وی پس از فرار، شمار زیادی از  مدارک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد. اسنودن همچنین پس از آنکه گذرنامه اش از سوی آمریکا باطل شد به روسیه رفت و از آن زمان با دریافت پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала