ریاض به ائتلاف آمریکایی حفاظت از کشتی ها در خلیج فارس می پیوندد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عربستان سعودی
عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات سعودی تصمیم گرفتند برای اطمینان از ایمنی ناوبری دریایی در خلیج فارس به ائتلاف بین المللی بپیوندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری عربستان سعودی (SAP)، به نقل از یک منبع در وزارت دفاع پادشاهی، مقامات سعودی تصمیم گرفتند برای اطمینان از ایمنی ناوبری دریایی در خلیج فارس به ائتلاف بین المللی بپیوندند.

آمریکا می خواهد شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به عربستان را نشان دهد - اسپوتنیک ایران
آمریکا قرار است شواهد دست داشتن ایران در حمله به عربستان را نشان دهد

خاطرنشان می شود، اعضای اتحادیه متعهد شده اند كه عبور و مرور آزاد و ایمن كشتی ها در تنگه های هرمز، باب المندب و عمان و همچنین در خلیج فارس را تضمین كنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این ائتلافی است که توسط ایالات متحده ایجاد شده است. در حال حاضر استرالیا، بحرین و انگلیس به آن پیوستند.

الحاق پادشاهی به این ائتلاف بین المللی با حمایت از تلاش های منطقه ای و بین المللی عربستان سعودی برای جلوگیری و مقابله با تهدیدات حمل و نقل دریایی، محافظت از تجارت بین المللی و تضمین امنیت شبکه بین المللی انرژی و همچنین حفظ ثبات در سراسر جهان همراه است.
اوضاع در خلیج فارس در ۱۹ ژوئیه بدتر شد، زمانیکه تانکر استنا ایمپرو (Stena Impro) زیر پرچم انگلیس قایقرانی می کرد و توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز متوقف شد. براساس اطلاعات سپاه، این نفتکش به علت نقض قوانین بین المللی بازداشت شد و برای بازرسی به ساحل فرستاده شد. وزارت امور خارجه آمریكا اعلام كرد واشنگتن در حال ایجاد ائتلاف برای اطمینان از ناوبری آزاد در منطقه خلیج فارس است. در ۲۳ ژوئیه، وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپئو پیشنهاد داد تا كشورهایی از مناطق مختلف جهان در این ائتلاف دریایی مشاركت كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала