حوثی‌ها جزئیات حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را اعلام کردند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحوثی‌ها جزئیات حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را اعلام کردند
حوثی‌ها جزئیات حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را اعلام کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انصارالله یمن اعلام کرد که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو توسط پهپادهایی که از سه موقعیت مختلف به پرواز درآمده بودند، صورت پذیرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای حوثی در پخش مستقیم کانال تلویزیونی "المسیرا" اعلام کرد که در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان از نوع جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین حامل چهار کلاهک استفاده شده که از سه موقعیت مختلف به سوی هدف پرتاب شده‌اند.

عربستان:ایران برای حمله به تاسیسات نفتی آرامکو از پهپاد نوع DELTA WING استفاده کرده است - اسپوتنیک ایران
عربستان جزئیات "نقش ایران" در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را فاش کرد

سخنگوی نیروهای حوثی با نشان دادن عکس هایی از قبل و بعد از حمله به تاسیسات اظهار داشت که "این تصاویر توسط منابع اطلاعاتی آنها بدست آمده است." وی همچنین خاطر نشان کرد: هواپیماهای بدون سرنشینی که برای حمله مورد استفاده قرار گرفته‌اند، قاصف و صماد 3 هستند که قادر به طی مسافت 1.7 هزار کیلومتری هستند... این پهپادها که حامل 4 کلاهک بودند از سه موقعیت مختلف به پرواز درآمده بودند. سریع همچنین گفت: اشیاء پروازی به همراه پهپاد‌ها برای پرت کردن توجه، پرتاب شده بودند.

این در حالی است که پیش از این ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که "پهپاد (استفاده شده برای حمله به تاسیسات نفتی آرامکو)، پهپاد ایرنی نوع دلتا وینگ (بال سه‌گوش) بوده و در این حمله ایران از 18 موشک و هفت پهپاد استفاده نموده است." وی افزود: "این حمله از شمال و بدون شک با حمایت ایران صورت پذیرفته است."

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала