در صورت بروز جنگ هسته‌ای میان روسیه و ایالات متحده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

© Sputnik / Andrey Steninجنگ هسته ای بین روسیه و ایالات متحده
جنگ هسته ای بین روسیه و ایالات متحده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آمریکایی جنگ هسته ای میان روسیه و ایالات متحده را شبیه سازی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی شرکت کننده در پروژه دانش و امنیت جهانی (Science and Security Global، SGS) در دانشگاه پرینستون شبیه سازی جنگ مسلحانه با استفاده از سلاح های هسته ای بین ایالات متحده و روسیه را توسعه و پردازش کردند.
طبق سناریوی آنها، در اولین ساعات درگیری بیش از ۹۰ میلیون نفر ممکن است جان خود را از دست داده و مجروح شوند.

نویسنده این شبیه ساز، الکس گلسر، ویدئوی ۴ دقیقه ای با عنوان برنامه A را منتشر کرده که الگوی تقابل هسته ای میان آمریکا و روسیه را در یوتیوب و در وب سایت رسمی پروژه علوم و امنیت جهانی نشان می دهد.

هشدار روسیه نسبت به وقوع جنگ هسته ای - اسپوتنیک ایران
هشدار روسیه نسبت به وقوع جنگ هسته ای

طبق سناریو، این درگیری با استفاده از سلاح های معمولی آغاز می شود، اما پس از آن روسیه حمله هوایی سنگینی را به مناطق مرزی آلمان و لهستان ارائه می دهد تا نیروهای آمریکایی و ناتو در اروپا را مهار کند. پس از آن، ناتو در منطقه کالینینگراد تلافی می کند. در نتیجه، طبق سناریوی پیشنهادی، درگیری به یک جنگ اتمی تاکتیکی در اروپا تبدیل می شود و سپس به ایالات متحده و روسیه گسترش می یابد.

پروژه SGS با در نظر گرفتن مواضع واقع بینانه نیروهای هسته ای، اهداف و برآوردهای تعداد کشته ها، شبیه سازی از احتمال زیاد درگیری ها بین ایالات متحده و روسیه را درست کرده است. نویسندگان این شبیه سازی اظهار داشته اند که این پروژه بر پیامدهای فاجعه آمیز جنگ هسته ای بین ایالات متحده و روسیه تاکید دارد تا دادن انگیزه به طرفین آن.

پیش از این سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه، گفته بود که اقدامات غیر مسئولانه دولت ریاست جمهوری آمریكا دونالد ترامپ خطرات درگیری هسته ای را افزایش می دهد، مسكو مجبور است به این امر پاسخ دهد.

به گفته وی، اکنون خطرات چنین درگیری بیشتر از گذشته است. وی تصریح کرد: اگر این شبیه ساز تهدید آمیز نباشد، این بازی ها با امکان استفاده از سلاح های هسته ای، بیشتر نگران کننده است تا اگر بخواهیم بگوییم تهدید آمیز نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала