انتخابات در اسرائیل: رقبای نتانیاهو پیشرو هستند

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر انتخابات در اسرائیل: رقبای نتانیاهو پیشرو هستند
انتخابات در اسرائیل: رقبای نتانیاهو پیشرو هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اسرائیل ، تعداد آرا در انتخابات زودهنگام پارلمان در حال شمارش است. میزان مشارکت رأی دهندگان 69.4 درصد بود.

به گزارش "اکزیت پولس" براساس نخستین نتایج آرای، حزب معروف به چپ که توسط حزب آبی و سفید رهبری می شود (54-58 از 120 کرسی). جناح راست مذهبی به ریاست نخست وزیر فعلی این کشور ، نتانیاهو ، 54-57 کرسی را در اختیار دارد. بنابراین ، هیچ یک از رقبا برای دستیابی به قانون دولت یعنی 61 کرسی لازم را به دست نیاورده است. 

دولت اسرائیل شهرک‌سازی در دره اردن را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران
دولت اسرائیل شهرک‌سازی در دره اردن را تصویب کرد

تنها حزب خنثی تاکنون "خانه ما اسرائیل" (8-10 کرسی) را به دست آورده است.

برای اولین بار در تاریخ اسرائیل ، انتخابات زودهنگام کمتر از شش ماه پس از انتخابات قبلی برگزار می شود. در دوره گذشته، طبق نتایج رأی گیری 9 آوریل 2019 ، حزب لیکود که بیشترین تعداد کرسی را به دست آورد ، نتوانست ائتلاف اکثریت پارلمان را تشکیل دهد و به انحلال این قوه منجر گردید.

گفتنی است، چندی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری نمود که در انتخابات پارلمانی در اسرائیل سیاستمداران مسئول پیروز بشوند.

رئیس جمهور روسیه طی مذاکرات با نخست وزیر اسرائیل به موضوع انتخابات در اسرائیل توجه نشان داد و گفت:«همه می‌دانند که در اسرائیل  بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از اتحاد شوروی سابق زندگی می کنند.ما همیشه آنها را شهروندان خود می دانیم و به این دلیل نمی توانیم نسبت به افرادی که در انتخابات شرکت می کنند و وارد پارلمان خواهند شد، بی تفاوت باشیم. امیدواریم که آنها افراد مسئولی باشند و آنچه را که در مناسبات دوجانبه با روسیه حاصل شده است حفظ کنند و همراه ما در جهت توسعه روابط روسیه – اسرائیل پیش بروند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала