پنس: تلاش های ایران برای فشار به ترامپ محکوم به شکست است

© AP Photo / Jacquelyn Martin پنس: تلاش های ایران برای فشار آوردن به ترامپ محکوم به شکست است

پنس: تلاش های ایران برای فشار آوردن به ترامپ محکوم به شکست است
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر ایران حمله علیه پاشگاه های عربستان، را انجام داده باشد، محکوم به شکست است.

به گزارش اسپوتنیک، معاون رئیس جمهور آمریكا ، مایك پنس در توئیتر اعلام نمود كه "تلاشهای" ایران برای فشار آوردن به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا محكوم به شکست است. 

آماده باش ارتش آمریکا پس از حمله به عربستان - اسپوتنیک ایران
آماده باش ارتش آمریکا پس از حمله به عربستان

وی گفت: "کارزار فشار حداکثر بر ایران، در حال فعالیت است. اگر ایران این حمله را انجام داده باشد (علیه پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی) تا رئیس جمهور ترامپ را وادار به عقب نشینی کند ، آنها شکست خواهند خورد. "

پیش از این اعلام شده بود که وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو برای گفتگو در خصوص افزایش تنش با ایران و این حادثه با حمله پهپاد به شرکت نفتی آرامکو عربستان به این کشور سفر خواهد كرد. مایك پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا در خصوص حمله به شرکت آرامکو اظهار داشت كه هواپیماهای بدون سرنشین ایران به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی حمله كردند. وی خاطرنشان کرد: "هیچ مدرکی مبنی بر انجام این حملات از یمن وجود ندارد."

در تاریخ 14 سپتامبر ، پالایشگاه های آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفته شده است. اما ائتلاف عربی در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان متهم كرده است. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته است. ایران این موضوع را اکیدا رد کرده است.

براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی (IEA)، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 را در بر دارد.  

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала