وزیر دفاع ایران: تهران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نقش نداشته است

© AP Photo / JOHN MOORE وزیر دفاع ایران: تهران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نقش نداشته است

وزیر دفاع ایران: تهران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نقش نداشته است 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران، شرکت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امیر حاتمی وزیر دفاع ایران در مورد حملات نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو گفت: موضوع بسیار روشن است یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است. یک طرف درگیری یمنی ها هستند که به صراحت اعلام کردند این کار را انجام داده‌اند. 

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه - اسپوتنیک ایران
احتمال شروع درگیری پس از حملات پهپادی حوثی ها به آرامکو

حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: منطق کار هم روشن است کشوری که سالیان سال تحت حملات شدید بوده و تعداد زیادی تلفات داده و همین طور در اثر محاصره کاملا وضعیت‌اش مشخص است این عملیات را انجام داده است، به لحاظ نظامی حدود دو سال قبل یمنی ها چنین عملیاتی را انجام داده بودند و به یک فرودگاه در امارات حمله کرده و موشک با برد ۱۲۰۰ کیلومتر شلیک کرده بودند.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، پالایشگاه های شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفته شده است. اما ائتلاف عربی در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان متهم كرده است. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته است. ایران این موضوع را اکیدا رد کرده است.

براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی (IEA)، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 را در بر دارد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала