ترامپ به انتقاد گراهام از ایران پاسخ داد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteترامپ به انتقاد گراهام از ایران پاسخ داد
ترامپ به انتقاد گراهام از ایران پاسخ داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به متحد نزدیک خود سناتور لیندسی گراهام به دلیل انتقاد از رویکرد خود برای حل مشکلات با ایران پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، به متحد نزدیک خود سناتور لیندسی گراهام به دلیل انتقاد از رویکرد خود برای حل مشکلات با ایران پاسخ داد.

ترامپ توییت کرد: نه لیندسی، این نشانه قدرت بود که برخی از مردم به سادگی آن را نمی فهمند! 

پیش از این، گراهام از رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا اقدامات قاطع تری علیه ایران انجام دهد.
سناتور با انتقاد از رئیس جمهور آمریکا به خاطر اوضاع پیش آمده با پهپاد آمریکایی سقوط کرده چنین توییت کرد: واکنش سنگین رئیس جمهور دونالد ترامپ به هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی آشکارا توسط ایران به عنوان نشانه ای از ضعف تلقی شد.

سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد - اسپوتنیک ایران
سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد

در اواخر ماه ژوئن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد که به یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی پس از نقض هوایی ایران در ساحل استان جنوبی ایران هرمزگان شلیک شد.

بعداً وزارت دفاع آمریكا اطلاعات مربوط به انهدام این هواپیمای بدون سرنشین را تأیید كرد، اما اظهار داشت كه این هواپیما در حریم هوایی بین المللی بر فراز تنگه هرمز مورد شلیک قرار گرفته است. پس از آن ترامپ گفت، که او ده دقیقه قبل از زمان برنامه ریزی شده برای حمله به ایران را لغو کرد.

به گفته گراهام، این بسیار مهم است كه ایالات متحده برای جلوگیری از تجاوز بیشتر ایران اقدامات قاطعانه انجام دهد.

گراهام درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفت: برای من روشن است که چنین حمله پیچیده ای نمی تواند بدون درگیری مستقیم ایران اتفاق بیفتد.

در شب چهاردهم سپتامبر، آرامکو عربستان سعودی، شرکت ملی نفت عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفت، به بزرگترین مجتمع پالایشگاه نفت جهان که در شرق کشور واقع شده است. این منجر به کاهش تولید نفت در عربستان سعودی به میزان ۵/۵ میلیون بشکه در روز شد.

شورشیان حوثی یمنی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند، اما ایالات متحده دخالت آنها را زیر سوال برد و مقامات ایران را برای آنچه اتفاق افتاده است سرزنش كرد. تهران این ادعاها را رد می کند.

در همین زمان، سی ان ان با استناد به یک مقام رسمی بی نام ایالات متحده گزارش داد که زاویه حمله، تعداد نقاط ضربه و سایر اطلاعاتی که آمریکا در اختیار دارد، نشان می دهد که حمله به تأسیسات نفتی عربستان توسط ایران یا عراق انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала