بولتون به دنبال افشاگری علیه ترامپ

© AP Photo / Andrew Harnikبولتون به دنبال افشاگری علیه ترامپ
بولتون به دنبال افشاگری علیه ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا قصد دارد با نوشتن کتابی جدی، درباره دوران خدمت خود در دولت دونالد ترامپ افشاگری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی بیست، بنا به گفته دو فرد آگاه، جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، تمایل خود برای نوشتن کتابی درباره دوران خدمتش در دولت ترامپ را اعلام کرده و اخیرا با عوامل شرکت‌های انتشاراتی که تمایل به انتشار این کتاب دارند تماس برقرار نموده است.

انتصاب رابرت اوبرایان به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید   - اسپوتنیک ایران
انتصاب رابرت اوبرایان به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید

 سال گذشته نیز اوماروزا مانیگالت نیومن، از دوستان پیشین ترامپ و دستیار وی، در کتاب خود با عنوان "مبتلا به اختلال مشاعر" نوشت به صورت مخفیانه اقدام به ضبط صدای ترامپ کرده است. او در بخشی از این کتاب نوشت ترامپ فردی نژادپرست و به لحاظ روانی ناپایدار است. اوایل امسال نیز "کلیف سیمز"، مشاور پیشین ترامپ، کتابی را درباره زندگی ترامپ و آشوب‌هایی که در اطراف او وجود دارد منتشر کرد. این کتاب مایه خشم ترامپ شد.

​دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، در تاریخ 10 سپتامبر در صفحه خود در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. رئیس جمهور آمریکا، علت اخراج جان بولتون را اختلاف نظر شدید با وی دانست.  ترامپ در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افراد در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، كه وی امروز صبح  این کار را انجام داد.

از سوی دیگر، جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استغفای خود را تقدیم نموده است. به عقیده برخی کارشناساسان، اختلاف بر سر موضوع ایران و در نهایت افغانستان علت این برکناری می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала