آمریکا قرار است شواهد دست داشتن ایران در حمله به عربستان را نشان دهد

© Sputnik / Stanislav Savelyevآمریکا می خواهد شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به عربستان را نشان دهد
آمریکا می خواهد شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به عربستان را نشان دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قرار است شواهدی از مقصر بودن ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس 24، یک مقام آمریکایی بدون ذکر نام گفت: ایالات متحده قرار است شواهدی از مقصر بودن ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد.

واشنگتن معتقد است که در این حمله نه تنها از پهپادها بلکه از موشک های کروز نیز استفاده شده است و این حمله از طرف جمهوری اسلامی و نه از یمن صورت گرفته است. برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که حملات موشکی هایی از مناطقی در جنوب ایران انجام شده است.

در 17 سپتامبر، مایك پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام كرد كه سربازان آمریكایی در ارتباط با این حادثه در حالت آماده باش قرار گرفتند. پیشتر نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با نظر مایك پمپئو، وزیر امور خارجه این كشور موافقت كرده بود كه ایران در پشت این حملات قرار دارد.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد. پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است. وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر" سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала