مقام ایرانی: آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی عربستان به ایران مرتبط نیست

© REUTERS / VIDEOS OBTAINED BY REUTERS مقام ایرانی: آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی عربستان به ایران مرتبط نیست
 مقام ایرانی: آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی عربستان به ایران مرتبط نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد که ایران به حادثه آتش‌سوزی تاسیسات نفتی آرامکو عربستان ارتباطی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی تاسیسات نفتی آرامکو عربستان ربطی به ایران ندارد گفت که پیروان فرهنگ عاشورا در برابر هرگونه تهدید و تحریم‌های ظالمانه امثال ترامپ خواهند ایستاد.

وی با اشاره به برخی تهدیدها و تحریم‌های آمریکا علیه ایران به استراتژی و فریب حداکثری ترامپ و موضوع کذب نسبت دادن آتش‌سوزی آرامکو عربستان به ایران اشاره و اظهار کرد: مادامی که تحریم‌های امریکا ادامه داشته باشد و نگذارند مردم ایران به راحتی نفت بفروشد و پول آن را منتقل کند فریبکاری برای مذاکره به جایی نخواهد رسید ، بدانید پیروان فرهنگ عاشورا در برابر هرگونه تهدید و تحریم‌های ظالمانه امثال ترامپ خواهند ایستاد.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد.

پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود.

وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر"  سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала