شرط اسنودن برای بازگشت به آمریکا مشخص شد

© AP Photoشرط اسنودن برای بازگشت به آمریکا مشخص شد
شرط اسنودن برای بازگشت به آمریکا مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادوارد اسنودن، مامور سابق سرویس امنیت ملی آمریکا به مساله بازگشتش به آمریکا اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ادوارد اسنودن مامور سابق سرویس امنیت ملی آمریکا (NSA) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی ای» به مساله بازگشتش به آمریکا اشاره کرد و گفت: می خواهم به آمریکا بازگردم، هدف نهایی من این است.

این مقاطعه کار جوان آژانس امنیت ملی آمریکا ادامه داد: من باز هم می گویم که تنها چیزی که از دولت واشنگتن در ازای بازگشتم به ایالات متحده می خواهم، تضمین برگزاری دادگاهی عادلانه است. وی همچنین گفت که نه خودش و نه مردم و دولت آمریکا علاقه ای به یک دادگاه نمایشی که در حال حاضر در دستور کار دولت است، ندارند. در ژوئیه سال جاری میلادی، وکیل اسنودن به اسپوتنیک گفته بود که موکلش به دنبال بازگشت به آمریکا است اما نمی تواند تنها به گفته های مقام های مسئول در برگزاری یک دادگاه آزاد و عادلانه بسنده کند.

مامور سابق سرویس امنیت ملی آمریکا در ادامه افزود: اگر قرار است بقیه عمرم را در زندان سپری کنم، تنها خواسته من محاکمه عادلانه‌ در دادگاه است که باید با دولت ایالات متحده بر سر آن به توافق برسیم. اما دولت آمریکا این را تضمین نمی‌کند. 

گفتنی است اسنودن در  سال 2013 از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت. وی پس از فرار، شمار زیادی از  مدارک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد. اسنودن همچنین پس از آنکه گذرنامه اش از سوی آمریکا باطل شد به روسیه رفت و از آن زمان با دریافت پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала