سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد
سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه های ایران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور آمریکایی درخواست کرد که در پاسخ به حملاتی که به پالایشگاه های نفتی عربستان رخ داد، حملاتی نیز به پالایشگاه های ایران صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور آمریكایی، به دنبال حادثه حمله به پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی، خواستار گنجاندن پالایشگاه های ایران در فهرست حملات شد.

وی افزود: "من پالایشگاه های ایران را در لیست اهداف حمله نظامی قرار می دادم. این به معنای حمله به ایران نیست، بلکه ما می خواهیم آنها بهایی را که برای برهم زدن نظم جهانی انجام می دهند، بپردازند."

15 سپتامبر، گراهام در توییتر خود درباره وضعیت آتش سوزی در پالایشگاه های عربستان سعودی گفت که وقت آن رسیده است كه مقامات آمریكا درباره احتمال حمله به تأسیسات نفتی ایران اگر تهران به تحریکاتش ادامه دهد، بحث كنند.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد.

پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است.

وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر"  سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала