آمریکا در نجات عربستان ناتوان است

CC0 / Pixabay / عربستان
 عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با ادامه جنگ عربستان سعودی در یمن، خطر جدی عربستان سعودی را تهدید خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « ایسنا»، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت که حمله اخیر یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی نشان داد که‌ آمریکا توانی برای نجات عربستان ندارد.

وی در ادامه گفت:«در طول سال‌های گذشته مقامات آمریکایی با فریب حاکمان عربستان سعودی از طریق شیعه و ایران‌هراسی، اموال این حاکمان ناآگاه و نادان را غارت کرده و به آنها تلقین کردند که اگر تحت لوا و زیر سایه آمریکا نباشند امنیت‌شان تضمین نمی‌شود. آمریکا با این فریب سال‌های سال است که از حاکمان عربستان باج می‌گیرد.

ترامپ گفت که آمریکا قول حمایت از عربستان را نمی دهد - اسپوتنیک ایران
ترامپ گفت که آمریکا قول حمایت از عربستان را نمی دهد

حمله اخیر رزمندگان یمنی تمامی نقشه‌های آمریکایی‌ها را نقش بر آب کرد و نشان داد راهبرد آمریکا مبنی بر القای قدرت اول در منطقه و تضمین‌کننده امنیت، شکست خورده که این شکستی برای آل سعود و همپیمانانش هم محسوب می‌شود.این چند روز قدرت ویژه یمنی‌ها را همه دیدند و مقامات عربستان سیلی بزرگی از یمنی‌ها خوردند و مرکز صادرات نفت عربستان سعودی‌ یعنی شرکت آرامکو که مدیریت پشت صحنه آن با آمریکایی‌ها بوده، با تهاجم گسترده آسیب بسیار جدی خورد. باز هم مجاهدان یمنی اعلام کردند که چون نمی‌خواهند عربستان سعودی آسیب بیشتری ببیند در صورت دست برداشتن از محاصره و ظلم به یمنی‌ها راهبردشان را عوض می‌کنند.

به نظر می‌رسد که بسیاری از عربستانی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ با یمن بیهوده است، اما در پشت صحنه اسرائیل اجازه اتمام جنگ را نمی‌دهد و برخی از حکام عربستانی نمی‌خواهند دست از کشتار بردارند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала