در صورت لزوم ژاپن از ذخایر نفت خود استفاده می کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اعزام دو کشتی نظامی ژاپن به تنگه هرمز
اعزام دو کشتی نظامی ژاپن به تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورت لزوم ژاپن از ذخایر نفت خود استفاده می کند

به گزارش اسپوتنیک، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن ایسو سوگاوارا در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه این خبر را اعلام کرد: در صورت نیاز ژاپن آماده است تا استفاده از منابع استراتژیک نفتی خود را شروع کند.

واکنش سناتور های آمریکایی به اتهام دست داشتن ایران در حمله به آرامکو - اسپوتنیک ایران
واکنش سناتور های آمریکایی به اتهام دست داشتن ایران در حمله به آرامکو

وی خاطر تاکید کرد، پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی وضعیت نفتی بوجود آمده را دنبال می کنیم ما به دقت وضعیت و تاثیر احتمالی بر روی پایداری منابع نفتی به ژاپن را زیر نظر داریم و در صورت لزوم ما می توانیم نفت مورد تامین ژاپن را از ذخایر خود تامین کنیم.

شنبه شب، شرکت پتروشیمی سعودی آرامکو (عربستان آرامکو) در شرق عربستان سعودی مورد حمله 10 فروند پهپاد قرار گرفتند. شورشیان یمنی از جنبش انصار الله مسئولیت این اقدام را برعهده گرفتند. حمله به طور خاص، به بزرگترین مجتمع پالایشگاه نفت جهان در نزدیکی شهر ابکایک، که بسیاری از کارشناسان غربی در آن زندگی می کنند و همچنین یک پالایشگاه نفت در منطقه کورهیس که دومین میدان نفتی پادشاهی در آن قرار دارد مورد حمله قرار گرفت. پس از حملات به آنها آتش سوزی مهیبی رخ داد. مقامات بعداً اظهار داشتند كه آتش سوزی کنترل و مهار شده است.

روز یکشنبه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور استفاده از ذخایر استراتژیک ملی نفت را در صورت نیاز صادر کرد. روز دوشنبه، وی گفت كه احتمالاً ایران مسئولیت این حملات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала