احتمال افزایش بهای نفت تا مرز ۱۰۰ دلار

© AP Photo / Charles Rex Arbogastاحتمال افزایش بهای نفت تا مرز ۱۰۰ دلار
احتمال افزایش بهای نفت تا مرز ۱۰۰ دلار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت نفت به دلیل وقایع در عربستان سعودی، اگر به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد دوام چندانی نخواهد داشت و پس از آن ممکن است به ۵۰ دلار نزدیک تر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کمپانی نفتی روسیه روس نفت، ممکن است وقایع در عربستان سعودی نفت را به ۱۰۰ دلار برساند، اما این در طولانی مدت نیست.

یوگنی طلوچک رییس شرکت نفتی تیومن، در حاشیه مجمع نفت و گاز گفت: قیمت نفت به دلیل وقایع در عربستان سعودی، اگر به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد دوام چندانی نخواهد داشت و پس از آن ممکن است به ۵۰ دلار نزدیک تر شود، ممکن است قیمت نفت برنت ۶۵ دلار در هر بشکه برسد.

طلوچک همچنین اذعان کرد: چگونه می توانید نادرست صحبت کنید؟ در حقیقت ما هنوز ۶۷ دلار در هر بشکه را می زنیم اما آمارهای نابجا حرف دیگری دارند. تاکنون قیمت نفت به طور کلی به جهش زیادی بخاطر مسائل پیش آمده در عربستان نیافتاده است.

ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه روسیه نسبت به حمله به پالایشگاه عربستان

وی همچنین خاطرنشان کرد: این شرکت هنوز هم در بودجه قیمت نفت را در سطح ۶۵ دلار در هر بشکه لحاظ می کند و انتظار دارد که در نهایت قیمت ها به این سطح بازگردند.

طلوچک تأکید کرد که اخبار مربوط به کاهش تولید عربستان سعودی از بازار را دنبال می کند ، اما مدت زیادی به این حالت نخواهد ماند. بازار قطعاً نفت را تحت فشار قرار خواهد داد، من نمی دانم چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد. قیمت ۱۰۰ برای هر بشکه نفت حتی اگر برسد هم طولانی نخواهد بود و سپس به احتمال زیاد رکود اقتصادی وجود خواهد داشت  و دوباره به ۵۰ دلار به ازاء هر بشکه نزدیک خواهیم شد.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده و یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفت، پس از حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی خود گفت که تولید نفت خود را بیش از نیمی از آن کاهش داده است و به 5.7 میلیون بشکه در روز از تولید معمول حدود 9.8 میلیون بشکه خود رسیده است. شورشیان حوثی یمنی، که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند، مسئولیت حملات پهپادی را بر عهده گرفتند. وزیر امور خارجه آمریكا مایک پومپئو، گفته كه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حملات از خاک یمن انجام شده وجود ندارد و ایران را به طور مستقیم بر سر آن مقصر دانست. ایران این ادعاها را رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала