جهش قیمت نفت پیش‌بینی شد

© AP Photoجهش قیمت نفت پیش‌بینی شد
جهش قیمت نفت پیش‌بینی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت نفت می تواند به 100 دلار در ازای هر بشکه افزایش یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، اگر عربستان سعودی نتواند سریع و درحجم کامل صادرات نفت را تأمین کند، قیمت هر بشکه نفت می‌تواند به 100 دلار افزایش یابد.

نیومن مدیرکل شرکت Onyx Commodities اعلام نمود:«قیمت نفت در بازار به 100 دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید اگر مسأله صادرات نفت رفع نشود».

روز دوشنبه قیمت آتی نفت در ماه نوامبر مارک «برنت» 19 درصد افزایش نشان داد و به 71,95 دلار در ازای هر بشکه نفت رسید و در ماه اکتبر نفت مارک WTI تا 15 درصد افزایش یافت و به 63,34 دلار در ازای هر بشکه نفت رسید.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت و دومین کشور تولیدکننده  نفت در جهان است. پس از حمله به تأسیسات نفتی آن توسط پهپادها، تولید آن کشور کاهش یافت. حوثی های یمن مسئولیت حمله به عربستان را به عهده گرفتند.

پس از بمبارن آتش‌سوزی بروز کرد که توانستند آن را خاموش کنند.  تا کارهای بازسازی جریان دارند، عربستان سعودی قصد دارد از ذخایر نفتی خود استفاده کند.  اما کاهش تولید نفت به مقدار 5 میلیون و 700 هزار بشکه در روز بر بازار نفت تأثیر خواهد گذاشت. عربستان سعودی روز 16 ماه سپتامبر اعلام کرد استخراج حدود 2 میلیون بشکه در روز احیا خواهد شد.

آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان برای استفاده از ذخیره استراتژیک نفت خود در صورت ضرورت ابراز آمادگی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала