به گفته رییس سازمان انرژی اتمی ایران، این کشور بازگشت کامل به تعهداتش در قالب برجام را رد نمی کند

© AP Photo / Ebrahim Norooziبه گفته رییس سازمان انرژی اتمی ایران، این کشور بازگشت کامل به تعهداتش در قالب برجام را رد نمی کند
به گفته رییس سازمان انرژی اتمی ایران، این کشور بازگشت کامل به تعهداتش در قالب برجام را رد نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور ایران، ضمن تاکید بر اهداف منطقی ایران برای گسترش برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، اعلام کرد در صورت اجرایی شدن تعهدات سایر طرفین تفاهم نامه برجام، ایران آمادگی دارد تا به طور کامل به تعهداتش در قالب این تفاهم نامه بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در شصت و سومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است، با حضور در این نشست و ارائه سخنرانی،  ضمن تاکید بر نقش مهم انرژی هسته‌ای در چرخه‌های مختلف زندگی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه و همچنین انتقاد از عدم اجرای تعهدات طرف‌های دیگر در برجام، نسبت به یکجانبه گرایی و اقدامات مخرب آمریکا در ضربه به چندجانبه گرایی و دستاوردهای مهم دیپلماسی در چند دهه گذشته هشدار داد.
معاون رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موضوع برجام گفت: "یک اتفاق نظر وسیع بین تمامی دولت‌های عضو وجود دارد و آن این است که برجام، یک نقطه عطف حقیقی در تاریخ چندجانبه گرایی است و یک دستاورد بین المللی مهم محسوب می شود.

صالحی: برهم‌ زنندگان برجام را حیرت زده خواهیم کرد اگر بخواهند آن را بر هم زنند - اسپوتنیک ایران
صالحی: برهم‌ زنندگان برجام را حیرت زده خواهیم کرد اگر بخواهند آن را بر هم زنند

وی همچنین افزود: "ایران برخی محدودیت‌های موقت را بر روی برنامه هسته‌ای خود قبول کرد و سطح بی سابقه ای از نظارت و دسترسی را برای آژانس در زمینه تعهدات جدید ذیل پروتکل الحاقی و برجام در برابر برداشتن تحریم های مرتبط هسته ای ارائه کرده است. در همین رابطه، قابل ذکر است که ایران با داشتن تنها 3 درصد تاسیسات هسته ای جهان، تقریبا حدود 20 درصد از تمامی دسترسی‌ها را برای آژانس فراهم کرده است."

صالحی در پایان با تاکید بر اینکه برجام یک توافقنامه چندجانبه است که در برگیرنده حقوق و مسؤولیت‌هایی برای همه طرفین است، اظهار داشت: بنابراین، اجرای چنین توافقی توسط فقط یک عضو آن، نه یک انتظار مشروع، و نه یک امکان عملی می باشد. از اعلام آمادگی کشورش برای بازگشت به تعهداتش در قالب برجام در صورت بهره مند شدن از مزایای آن، خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала