اعتراف وزیر عربستان به توقف 50 درصدی تولید نفت در این کشور

© AP Photo / Hasan Jamaliاعتراف وزیر عربستان به توقف 50 درصدی تولید نفت در این کشور
اعتراف وزیر عربستان به توقف 50 درصدی تولید نفت در این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حملات پهپادی یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان باعث بروز خسارت جدی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واس، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی رسماً توقف پنجاه‌ درصد از تولیدات نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی شرکت آرامکو را تأیید کرده است.

وی اعلام کرد حملات به تأسیسات شرکت آرامکو در بقیق و خریص روند تولید نفت خام شرکت حدود 5.7 میلیون بشکه در روز یعنی معادل حدود 50 درصد تولید کشور را متوقف کرد. این حملات همچنین به توقف تولید مقادیری گاز همراه در حدود 2 میلیارد فوت‌مکعب در روز شد که برای تولید 700 هزار بشکه از مایعات گاز طبیعی استفاده می‌شد و متعاقب آن تولید گاز طبیعی در حدود 50 درصد کاهش می‌یابد.

این وزیر سعودی با بیان این‌که حملات پهپادی روز گذشته در ادامه عملیات نیروهای یمنی علیه تأسیسات نفتی در عربستان بوده است، مدعی شد که این حملات تروریستی تنها تأسیسات حیاتی عربستان را هدف قرار نمی‌دهد بلکه همچنین تهدیدی علیه اقتصاد جهان به‌شمار می‌رود.

پیشتر نشریه بلومبرگ اعلام کرده بود که حملات پهپادی سنگین به تأسیسات بزرگ نفتی عربستان سعودی به حدود 50 درصد از تولید روزانه این کشور آسیب وارد کرده است؛ یعنی حدود 5 میلیون بشکه در روز که معادل 5 درصد از کل نفت عرضه‌شده به بازارهای جهان در روز است.

بلومبرگ افزود، شرکت آرامکوی عربستان انتظار دارد بخش اعظم تولید نفت طی چند روز آینده از سر گرفته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала