وزیر دادگستری فرانسه از دادن پناهندگی به ادوارد اسنودن حمایت کرد

© AP Photoوزیر دادگستری فرانسه از دادن پناهندگی به ادوارد اسنودن حمایت کرد
وزیر دادگستری فرانسه از دادن پناهندگی به ادوارد اسنودن حمایت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دادگستری فرانسه ، نیکول بلوبت، از اعطای پناهندگی به افسر سابق اطلاعاتی آمریكا، ادوارد اسنودن حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک France Inter، پیش از که اسنودن در مصاحبه ای با این خبرگزاری اظهار داشت که در سال 2013 از فرانسه تقاضای پناهندگی کرده است و دوست دارد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، آن را به وی اعطا کند.

در هنگام پخش برنامه سوال و جواب Le Grand Jury، روزنامه نگار از وزیر دادگستری پرسید که آیا موافق اعطای پناهندگی فرانسه به اسنودن هست یا خیر.  که وزیر بسیار کوتاه پاسخ می دهد: "بله من موافقم."

در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری، وزیر دادگستری افزود : " من معتقدم که باید به اصول محکم خود در زمینه مهاجرت وفادار بمانیم، باید پناهجویان را بپذیریم."

در عین حال، وی خاطرنشان كرد كه طبق مفاد قانون اساسی فرانسه، "هر كسی كه بخاطر اقدامات خود برای حمایت از آزادی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، حق پناهندگی در این جمهوری را دارد."

اسنودن، پناهندگی فرانسه را می خواهد - اسپوتنیک ایران
اسنودن، پناهندگی فرانسه را می خواهد

در ژوئن سال 2013، اسنودن که مجموعه ای از مطالب طبقه بندی شده درباره برنامه های شنود اینترنتی آمریکا و بریتانیا را به روزنامه های واشنگتن پست و گاردین تحویل داد. پس از آن به هنگ کنگ پرواز کرد و از آنجا به مسکو رفت و مدتی را در منطقه ترانزیت فرودگاه شریمتوا گذراند. روسیه به مدت یک سال پناهگاهندگی موقت به اسنودن اعطا کرد، مشروط بر اینکه او فعالیت های خود را علیه ایالات متحده متوقف کند. در آگوست سال 2014، اسنودن اجازه اقامت سه ساله ای را دریافت کرد که به وی اجازه می داد نه تنها در روسیه بلکه در خارج از کشور نیز سفر کند. در ژانویه سال 2017 ، اجازه اقامت اسنودن تا سال 2020 تمدید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала