ديدار اسد با نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در آستانه نشست سه جانبه آنکارا

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر ديدار اسد با نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در آستانه نشست سه جانبه آنکارا
ديدار اسد با نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در آستانه نشست سه جانبه آنکارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در آستانه نشست سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه در آنکارا با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، امروز یکشنبه با هیئت روسی به سرپرستی الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، در مورد مقدمات نشست کشورهای ضامن "آستانه" و همچنین اوضاع سوریه و منطقه دیدار و گفت‌و‌گو نمود.

پوتین در اجلاس سران سوریه جلسات دو جانبه با اردوغان و روحانی برگزار می کند - اسپوتنیک ایران
پوتین جلسات دو جانبه با اردوغان و روحانی برگزار می کند

سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: لاورونتیف، بشار اسد را در جریان دستور کار دیدار سران ضامن آستانه، که قرار است روز دوشنبه در چارچوب روند "آستانه" در آنکارا دیدار کنند، و همچنین تلاش های مداوم روسیه در زمینه رفع موانعی که برخی کشورهای منطقه و خارج از آن در جهت کش دادن حصول راه حل ختم جنگ در سوریه، ایجاد می کنند، قرار داد.

در ادامه آمده است که: در این دیدار بحث متمرکز بر موضوعات تکمیل زودهنگام تشکیل کمیته مشروطه و راه اندازی آن به عنوان مرحله مهمی در پیشبرد روند سیاسی به رهبری سوری‌ها و با کمک سازمان ملل متحد، همانطور که در تصمیمات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی و قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش بینی شده است، بود.  

علاوه بر این، وضعیت موجود در سوریه با محوریت لزوم تثبیت اوضاع در ادلب ضمن ادامه مبارزه با تروریست‌ها که از طرف شورای امنیت سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است، به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. طرفین همچنین نظرات خود را در مورد بازسازی سوریه پس از درگیری‌ها و کمک به بازگشت پناهندگان سوری و همچنین اطمینان از امنیت در خاورمیانه براساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه تبادل کردند.

نشست سران روسیه، ایران و ترکیه روز دوشنبه 25 شهریور ماه در آنکارا برگزار می‌شود. این نشست در امتداد نشست‌های سوچی و تهران است که به طور دوره‌ای در پایتخت هر یک از این سه کشور برگزار می‌شود و هدفش حل بحران سوریه است. کاهش جنگ و درگیری در سوریه و نیز ایجاد مناطق کاهش تنش از نتایج این نشست‌هاست.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز پیش از این در خصوص نشست سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران در آنکارا اظهار داشت که "این نشست که در راستای نشست سوچی برگزار می‌شود به بررسی بحران ادلب خواهد پرداخت. درباره نقاط دیده بانی ما در ادلب برخی تحولات و اتفاقات رخ داده که در این نشست به آنها خواهیم پرداخت."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала