بهبود سلامتی در 5 دقیقه

© Depositphotos.com / MitaStockImagesخواب
خواب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خواب بعدازظهر برای سلامتی انسان مفید است یا مضر؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Süddeutsche Zeitung، مطابق با تحقیقات جدید، افرادی که یک یا دو بار در هفته بعدازظهرها می خوابند در مقایسه با افرادی که از این خواب بی بهره هستند، با خطر کمتری در رابطه با بروز سکته قلبی و یا مغزی روبرو می شوند.

تیم محققان به نظارت بر وضعیت سلامتی 3400 نفر از بزرگسالان سوئیس دست زد و به این نتیجه رسید که افرادی که یک یا دو بار در هفته بعدازظهرها می خوابند  دوبار کمتر با خطر سکته قلبی و مغزی مواجه می‌شوند. نتیجه افرادی که هر روز بعدازظهرها می خوابند نیز همینطور بود. طول خواب اهمیتی ندارد. اما با توجه به اینکه خواب بعدازظهر از 5 دقیقه تا یکساعت طول می کشد می توان گفت طی 5 دقیقه می توان سلامتی خود را بهبود بخشید.

خواب بعدازظهر به این دلیل مفید است که کمبود خواب شب را جبران می‌کند، سطح استرس را کاهش می‌دهد و از اینرو می تواند خطر ابتلا به بیمار یهای قلب و عروق را کاهش بدهد. از اینرو خواب بعدازظهر سهم خاصی در سلامتی انسان دارد.  کاناپه و محل خواب در محل کار را  نباید به عنوان عاملی برای عصبانیت بلکه وسیله ای برای پیشگیری از بیماری  تلقی کرد که باید از این روش حفظ تندرستی همه‌گونه حمایت شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала