چرا ترامپ نياز به عكس گرفتن با روحانى دارد؟

© AP Photo / Alex Brandonچرا ترامپ نياز به عكس گرفتن با روحانى دارد؟
چرا ترامپ نياز به عكس گرفتن با روحانى دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با نزدیک شدن به انتخابات 2020 ترامپ به دنبال رویکردی دیپلماتیک در رویارویی با ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پروفسور رابرت اسمیت، استاد روابط بین الملل دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو  کنار گذاشته شدن جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را به دلایل شخصیتی و سیاسی ارزیابی نمود.

جان بولتون - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
با برکناری یک آقای سیبیلو چیزی عوض نمی‌شود

اسمیت افزود: شخصیت بولتون خیلی محترمانه نیست و او تمایل داشت در بیان نظرات خود با همکاران و بر اساس گزارش ها با رئیس جمهور، نسبتاً پرخاشگر باشد. رئیس جمهور ترامپ دستیاران با شخصیت محترمانه را بیشتر دوست دارد. از لحاظ سیاسی بولتون رویارویی با طالبان و ایران را ترجیح می دهد در حالی که ترامپ به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2020، می خواهد دیپلماسی را امتحان کرده، حداقل با رئیس جمهور ایران ملاقات نموده و یک فرصت عکس با وی داشته باشد. بنابراین به مشاور امنیت ملی با رویکردی دیپلماتیک نیاز دارد.

استاد روابط بین الملل دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو همچنین درباره تاثیر این تغییر بر سیاست خارجی آمریکا گفت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نظرات مشابه با بولتون دارد اما نظرات وی کمتر ساینده بوده است. بنابراین تغییرات زیادی در عرصه سیاست خارجی شاهد نخواهیم بود. به عنوان مثال، من انتظار ندارم پومپئو برای تسهیل دیدار با رئیس جمهور ایران، لغو تحریم ها علیه تهران را توصیه کند.

وی همچنین افزود: ترامپ سیاست خارجی منسجمی ندارد. روش او جهت اداره امور کشور متغیر است. وی گاهی از سیاست های نظامی و گاهی از دیپلماسی جهت اداره امور کشور و سیاست خارجی استفاده می کند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، 10ام سپتامبر در توئیتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. رئیس جمهور آمریكا در توئیتی درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افرا در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد، كه وی امروز صبح انجام داد."  اما جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استعفای خود را تقدیم نموده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала