هشدار برای آغاز یک جنگ جدید

© AP Photo / Ebrahim Norooziهشدار برای آغاز یک جنگ جدید!
هشدار برای آغاز یک جنگ جدید! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تشدید تنش در روابط ایران و آمریکا می تواند منجر به شروع یک جنگ جدید شود

به گزارش اسپوتنیک، الکسی پوشکف، سناتور روسیه، در واکنش به سخنان سناتور آمریکایی، لیندسی گراهام، که پیشنهاد حمله به تاسیسات نفتی ایران را داده بود، ابراز نگرانی کرد که تشدید تنش در روابط بین دو کشور ایران و آمریکا می تواند جنگ جدیدی را بوجود آورد.

لازم به ذکر است که پیشتر سنتاتور آمریکایی پیشنهاد داده بود تا در صورتی که ایران به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دهد به تاسیسات نفتی این کشور حمله شود.

این سناتور در توییتر خود نوشت: " "گراهام می خواهد ایالات متحده را به یک جنگ بزرگ علیه ایران بکشاند و خواستار حمله به تاسیسات نفتی ایران شده است. اوضاع پیرامون ایران رو به آرام شدن نیست. این محتمل ترین جنگ در آینده نزدیک است."

سناتور آمریکایی: اکنون زمان حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران است - اسپوتنیک ایران
سناتور آمریکایی: اکنون زمان حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران است

شنبه شب، آتش سوزی در دو پالایشگاه نفتی دولتی در عربستان سعودی در اثر حملات پهپادها منجر شد که ریاض تولید نفت خود را به میزان 5.7 میلیون بشکه در روز به حالت تعلیق درآورد که بیش از نیمی از تولید نفت خام این کشور است.

شورشیان حوثی یمنی مسوولیت این حمله را برعهده گرفتند و عنوان کردند که جنگجویان آنها با کمک چندین فروند پهباد به پالایشگاههای عربستان حمله کردند، اما مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ایران را برای این واقعه مقصر دانست و خواستار پاسخگویی تهران شد.

در ادامه وزارت امور خارجه ایران، اتهامات واشنگتن را دروغ محض نامید. از طرف دیگر، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، به نوبه خود، هشدار داد كه دو پایگاه آمریكایی و یك كشتی آمریکایی در خاورمیانه در تیررس سلاح های ایران قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала