عراق خبر پرواز پهپادها از قلمرو خود برای حمله به عربستان را رد کرد

© AFP 2023 / Marwan Naamaniعراق خبر پرواز پهپادها از قلمرو خود برای حمله به عربستان را رد کرد
عراق خبر پرواز پهپادها از قلمرو خود برای حمله به عربستان را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت عراق اخبار منتشره توسط برخی رسانه ها مبنی بر اینکه پهپادهای انصار الله (حوثی ها) از خاک این کشور تاسیسات نفتی عربستان سعودی را هدف قرار دادند، را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت عراق اخبار منتشره توسط برخی رسانه ها مبنی بر اینکه پهپادهای انصار الله (حوثی ها) از خاک این کشور تاسیسات نفتی عربستان سعودی را هدف قرار دادند، را تکذیب کرد.

دفتر مطبوعاتی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: "عراق گزارش‌های رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه حملاتی توسط پهپادها از خاک عراق به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی انجام شده است را رد می‌کند. عراق تاکید می‌کند که براساس قانون اساسی، مسوولیت دارد تا احازه استفاده از خاک کشور برای تهاجم علیه همسایه‌ها، برادران و دوستان را ندهد، همچنان حکومت عراق به کسانی‌که تلاش کنند تا قانون اساسی را نقض کنند، واکنش شدید نشان خواهد داد."

در بیانیه آمده است که مقامات عراقی، کمیته‌ یی را برای بررسی و تعقیب این گزارش‌ها و اخبار درمورد این حادثه، ایجاد کرده اند.

شب شنبه در مرکز نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی و در مرکز نفتی خریص واقع در شرق پایتخت عربستان سعودی (ریاض)، که متعلق به شرکت نفتی دولتی آرامکو بود، آتش‌سوزی به وقوع پیوست. پس از این حادثه، انصارالله(حوثی‌های) یمنی اعلام کردند که نیروهای این جنبش با کمک ده‌ها پهپاد به دو مرکز نفتی سعودی حمله کرده اند.

همچنان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که هیچ اسناد و شواهدی مبنی بر اینکه حمله از یمن انجام شده باشد، وجود ندارد و ایران را در این حمله متهم ساخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала